tisdag 2 augusti 2011

härligt! (2010 18 mar 02:56)

vann nyss 20 friska riksdaler i ett propbet mot en polare. jag satte 50.000kr mot hans 20kr på att han inte kunde få 5 stjärnor på en låt till guitar hero5 till xbox. han fick 4,4 typ. easy money. jag visste väl att han inte skulle klara det.

jag var aldrig ens nervös. för dom som såg min handsvett och hörde mej med darrig röst utbrista "snälla, klara det inte" i slutet av låten måste helt enkelt sett i syne och hört i höre.

var i stockholm några dagar och begav mej till cosmopol med en kompis där vi grindade 20/20kr några timmar. en sak säger jag: aldrig att jag sätter mej ner vid ett pokerbord där igen utan en ipod på högsta volym. seriöst, jag önskade verkligen att jag inte förstod det svenska språket medan jag spelade bland en massa dryga snorungar och annat pack som höll låda konstant. jag visste inte att stockholmare nu har lärt sej prata medan dom andas. vanligtvis så brukar de flesta ta en paus för att dra in luft i lungorna men jag kan inte minnas att det nånsin blev tyst på några av dom.

nu har jag för övrigt ett datum för när min lilla koreanska flyttar till sverige! fantastico magnetifico! chungsookilooo dookiloo, du är bäst!

asiater har ofta problem med att skilja på r-ljud och l-ljud. det kan vi svenskar ha mkt roligt åt. bland annat så brukar jag skriva "that is my preasure" ist för "my pleasure" till henne över msn om jag ska säga typ "varsågod". det jävliga är bara att vi svenskar ibland har problem med att skilja på ch-ljud och sh-ljud (du som läser det här och tror att du är så himla duktig ska veta att det heter "chicken" och inte "shicken") även y-ljud (jul, yoga osv) och j-ljud (jeans, jacks mm) så hon är lika mkt offer som förövare minsann.

tänk på det nästa gång ni tror ni enkelt kan komma undan med att beställa "vål-lullar" på nåt kineshak.

grattis på födelsedagen vill jag förresten säga till min gode vän getemil som fyllde typ lite mindre än 30år idag. han jobbar som svarvare i stockholm och överspelar överpar i omaha. en jäkla fin kompis är han dessutom och är en av de drygt 10 personer som orkar ha med mej att göra på regelbunden basis. kram på dej gubben :)

gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar