efter att ha tittat på två händer som utspelas så har jag lite ont i huvudet och jag känner mej 15% dummare än vad jag gjorde innan. jag förstår inte vad dom håller på med, jag förstår verkligen inte. nu är det färdigtittat på turneringspoker för det här året, två händer fick räcka.
man lär väl ändå få läsa i tidningarna vem som var bäst på poker det här året efter att finalbordet är över nu i november.
Skrivet av mr_suspekt den 5 nov 03:47 | Redigera
Kommentarer
Inlägget har 5 kommentarer Ehh, jag förstår inte heller... | Anmäl |
| Kan du kanske förklara lite... Fattar inte vad du snackar om :) | |
| Skriven av donRollo den 5 nov 16:56 | Radera | |
hihi | Anmäl |
| ja du... jag menade bara att jag hade lite svårt att följa spelarnas tankebanor och jag fick ont i huvudet av att just försöka förstå. min slutsats var att många av spelen saknade just tankegång och genom att jag försökt lara mej nåt av dom känns det som om jag gått och blivit cirka 15% dummare. jag antar att jag har mkt att lära om turneringspoker men jag tror verkligen att dom jag såg på videon var om möjligt ännu sämre turneringsspelare än mej. jag kan självklart vara helt ute o cykla och kanske tänker dom på en mkt högre level än mej, isf får jag väl skämmas. :) | |
| Skriven av mr_suspekt den 5 nov 19:39 | Radera | |
okok jag fortsatte titta lite | Anmäl |
| efter att jag skrev det där inlägget, oops | |
| Skriven av mr_suspekt den 5 nov 19:41 | Radera | |
Ok, jag fattar :) | Anmäl |
| Men ärligt så tror jag att de flesta live-spelare är riktigt usla. Ja, faktiskt betydligt sämre än vilken random turneringssnubbe på nätet. Inte alla så klart, men definitvt fler än man tror. Men det blir väl gärna så när man är sponsrad (för att man är kändis typ) och inte betalar ett skit själv. Då kan det ju inte bli bra. Ta den där scan-snubben Brolin. Han var en jävel på fotboll men snacka om att han suger fett (!) på poker. Och det enda han snackar om är vilken otur han har. Haha, poker handlar fan inte om tur/otur. Fast det har inte fläsk-brolin fattat... Jag skulle kunna ge mängder av exempel, men pallar inte :) Blir så trött bara av att tänka på det. Fast jag kom att tänka på en till, nämligen Mats Sundin som nu är ett sponsrat Pokerstars-proffs. Mohahaha, vilket skämt. Och Pokerstars gick ut med reklam om att han hade kommit 4:a i en stor turnering. vad pokerstars glömde berätta var att turneringen var ett reklamjippo och där varje deltagare skulle skänka prissuman till valfri hjälporganisation. Tror knappast att konkurrensen var mördande direkt... Det finns som sagt många exempel... Så jag förstår precis vad du menar när du säger att du inte fattar ett skit om vad dom sysslar med :) | |
| Skriven av donRollo den 6 nov 22:18 | Radera | |
säga vad man vill om kändisar som | Anmäl |
| blir pokerproffs men dom gör nog ett jäkla bra jobb med att locka nya spelare till pokern och det kan man inte klaga över. Jag håller med om att onlinespelare generellt är vassare än livespelare men samtidigt så har jag det senaste året fått rätt mkt respekt för dom som vinner på dom högre liveborden. jag trodde alltid att om man var en vinnande spelare på nl$50 online så kunde man mest troligt räkna med att vinna på nl$1.000 live men det har jag helt ändrat uppfattning om. | |
| Skriven av mr_suspekt den 6 nov 23:50 | Radera | |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar