tisdag 2 augusti 2011

tiltsession? + lite intressant hand? (2009 20 jun 22:26)

Jag börjar med att bluffa en syn-glad reg i två potter när jag inte tycker att hans spel inte "makes sense". Ner i hålet.

Sen lyckas jag ta igen lite när den här handen utspelas:

Jag openlimpa 97 i spader i sen position. Small blind synar och big blind höjer till 6BB. Jag synar och small blind synar.

Big blind är en spelare som har varit rätt passiv preflop och som jag har som read att han är en hyfsat bra tänkande spelare.

Floppen kommer 873 med två spader så jag träffar mellanpar samt färgdrag.

Han leder ut 20BB in i 18BB-potten och jag tänker lite innan jag slår om till 70BB. Vi startar handen med 250BB. Small blind lägger och Big blind tänker liten innan han synar.

Jag har under hela handen satt honom på ett överpar och jag tror att när han synar floppen är det för att få in pengarna på en blank turn.

Turn är en 8:a. Genom att jag ger honom cred för att vara en tänkande spelare så tror jag han förstår att åttan är det bästa och blankaste kortet som kunnat komma då jag aldrig skulle raisa så där på floppen med bara toppar, samt att det nu är lite mindre troligt att jag har ett set då det bara finns en kombination av 88 som jag kan ha nu.

Han checkar och jag väljer med resonemanget ovan att checka bakom och ta ett gratiskort.

Rivern är hjärter dam och han tänker en stund innan han leder in 40BB in i 158BB-potten......... vafan?

Min insinkt är nog att folda men hans bet känns väldigt konstig. Jag kollar på honom och han känns svag. Visst skulle han mkt väl betat ut på floppen och synat ett omslag med ett drag men vilka drag kan han ha?

Jag tror verkligen inte att han är den typen som höjer upp med nån form av suited connectors ur position. Hade han checkat preflop är det väldigt troligt att han skulle spela så här med 56, 9T samt en massa färgdrag.

När han höjer här så tror jag att de enda dragen han kan ha är AKss, AQss, AJss samt eventuelt ATss. Det är totalt fyra kombinationer varav jag slår tre av dem när Q kommer på rivern. Om han har träffat damen eller om han har JJ, KK eller AA så borde han väl checksyna en blank river så det känns konstigt som fan. Samtidigt så vet jag inte så mkt om den här spelaren, han kanske bara tänker att jag checkade turn så han antagligen har bäst hand och därför vill han slänga in en liten värdebet.

INGEN hand känns trolig men om jag får gissa så tror jag att han kan ha AA, KK, QQ, JJ, AQss, AJss, ATss, KQss, QJss, JTss och när jag knappar in den rangen i pokerstove så har jag endast 14% equity vilket gör en fold på rivern korrekt. Jag tror dessutom inte att han är så dum att han inte inser att han kan checka ner AKss, AJss samt ATss och vinna mot nästan alla mina missade drag vilket ännu mer gör det till en fold.

Känslan jag hade var också att han enklare skulle ha ställt på floppen med färgdragen än överparen och det innebär att han har flera över par än drag kvar i sin range när vi väl kommer till rivern på det här sättet.

Jag är på väg att slänga in 40BB för att vinna 200BB men ändrar mej i sista sekund och muckar handen. Han ser glad ut och jag säger "please dont show" han hånler mot mej och lägger försiktigt upp ATss...

Min tiltkontroll har blivit mkt bättre på senaste men jag skulle ljuga om jag sa att jag bara rykte på axlarna och spelade vidare som om inget hade hänt efter att han visat bluffen.

Oh well. I morgon är en ny dag....



men nu ikväll ska jag in och tilta på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar