nu kom jag på lösningen...
Öppnade precis upp laptopen för att beklaga mej över mina sömnsvårigheter. Så kom jag på att allt antagligen skulle ordna sej med en väckarklocka och lite självdiciplin.
Anledningen av att jag plötsligt börjat fundera på att bryta mönstret av att inte ha nåt mönster för mina sov-vanor är att jag var till farbor doktorn för att kolla upp om de finnar jag har på ryggen är orsak av något som jag kan fixa till eller om jag som 25åring fortfarande befinner mej i puberteten och bara får acceptera läget? (holy smokes vilken lång mening det blev)
Doktorn sa att finnarna var ett resultat av dåliga matvanor, oregelbunden sömn, grov alkoholkonsumtion (!?) samt stress och depression.
Jag är skyldig till det mesta ovan förutom alkoholkonsumtionen som har varit 0 sedan april 2006. Matvanorna har jag dock jobbat lite med och trots att jag har Donken i samma byggnad som lägenheten äter jag inte där mer än ett par gånger i veckan. Jag har inte lagat mat sedan nån gång 2007 men jag försöker att variera min kost efter bästa förmåga ändå.
Stress och depressioner ingår i att spela poker på heltid och det är inte bara en gång som flickvännen har hittat gråa hårstrån på skallen min. Men samtidigt så tänker jag inte klaga så mkt över det just nu. Vill man uppleva de högsta topparna tror jag att det är ett måste att då o då vara nere o kravla i de djupaste dalarna.
När han nämde oregelbunden sömn som en trolig orsak så tog jag verkligen åt mej. Jag har EN tid att passa i veckan och det är 18:15 varje fredag då jag har pianolektion men annars så sover jag så länge jag vill. Det är nåt som jag kanske tar för givet då o då men som jag samtidigt värdesätter högt. Problemet är dock att man aldrig får nån regelbunden sömn. Just innan jag hann börja skriva det här inlägget så kom jag ändå på lösningen: köpa en väckarklocka, komma på en tid då jag alltid vill vakna och sedan ge mej fan på att gå upp när klockan ringer.
Skiter det sej finns det väl alltid laserbehandling av finnar va?
gonatt!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar