Jag sätter mej upp i sängen och upptäcker att det inte är solen som skiner in genom fönstret utan badrumslampan som jag tydligen glömt släcka dagen innan. Klockan är strax före midnatt och jag har bara sovit 3-4 timmar. Jävla insomnia!
Nu hör jag hur det smattrar mot fönstret och förstår att det pissregnar utanför. Där sprack drömmen om att bege mej ut och upptäcka Seoul.
Hungern börjar komma över mej och jag kommer ihåg att jag bara ätit lite glass samt en förrätt de senaste 36 timmarna. Springer ut med ett trasigt, läckande paraply mitt i natten och lyckas köpa lite chips, en banan och yogurt på en mack i närheten. Nu är jag redo för GRAJNDEN!!...... intalar jag mej själv. Jag är naturligtvis inte i skick att spela poker men spelar ändå. Förlorar en del och upptäcker att det är dags att bege mej till Incheon som ligger en timmes bussresa utanför Seoul, för att möta upp flickvännen.
Innan jag lämnar motellet upptäcker jag nåt slags djur/insektsbet på armen och känner mej ännu mer irriterad.

Äntligen kommer jag fram till busskuren som ger skydd mot regnet och jag slår mej ner för att vänta på buss 6011. Den är 40 minuter försenad, jag mår illa och tänker att "fan nu kan det inte bli värre". Då kommer det en mopedist och som siktar in sej på en 1 decimeter bred och 2 decimeter djup ler/vattenpöl en halvmeter framför mej och jag får tio liter vatten över hela kroppen. Seriöst det skvätter ända upp i ansiktet på mej!

På bussen sitter jag huttrandes, blöt, sjuk och 90% säker på att jag inte kommer att hålla spyorna nere en hel timme med tanke på hur dåligt busschaufören kör. Jag tycker så himla synd om mej själv att jag tar ett kort på min nerstänkta tshirt för att föreviga denna misär.

När vi kommer ut på motorvägen så tar jag det här kortet och skäms för mej själv över hur bortskämd man är att klaga över småsaker.

fridens!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar