tisdag 6 mars 2012

Dag 53

ner 1287 efter 7 timmar. jävla skitdag, fy fan. bordet bröts å nu funderar jag på att spela lite online, eventuellt. började dagen bra med att slå mej ner å känna mej i superform. trivdes att sitta där å bara ta det lugnt. sen så gör jag vad man utan reads kanske inte kan kalla ett 1,3k-misstag men det var nog fan det iaf:

tasos bror mario straddlar å två fisk-kvinnor limpar. jag raisar till 50 med AA å mario å en av damerna synar. floppen är 632r å mario checkar till kvinnan som ställer för 100. jag tänker i 5 sekunder å synar. mario checkraisar till 300 å om jag synar där så har vi 550 bakom. hans range som slår mej å som han 100% skulle spela så här är 22, 33, 66 å 54s. dom händer som jag slår är 99, TT, JJ å kanske QQ, 88 å kanske kanske 77. tror inte han raisar med 65s å 67s iaf. har inte spelat så jättemkt med mario å vet inte hur ofta han skulle checkraisa de värdehänder som jag slår. förra gången jag hade AA mot honom så hade han floppat ett set å jag tror det låg å lurade i bakhuvudet. grejen är den att han nu sitter helt tyst så ser ganska timid ut. när han hade floppat settet förut så var han mer pratsam å såg mkt mer självsäker ut. det tänkte jag inte på idag tyvärr. min hjärna frös till å jag kunde inte analysera situationen så bra som jag borde ha gjort. till slut så får jag "time" emot mej å foldar å får se kvinnans AK vs marios 99. med readen på hur han betedde sej förra gången så borde jag vunnit 1,2k ist för att förlora 150. efter det så gjorde jag mitt bästa för att hålla mej lugn men det är klart att jag inte var i toppform direkt. (edit: mario slowspelar inte, varav jag gav honom 100% freq för att checkraisa med +sets. sen så tror jag inte på att syna 200 för att lägga för en turnbet mot honom)

det bordet bröts å jag flyttar till ett annat där jag bluffar bort 500 i en trippelbarrel mot en ganska fiskig reg. ångrar inte det spelet så jättemkt dock. sen så är det dags för den näst mest frustrerande handen för dagen:

jag synar en okänd ung spelare med J7s i position. han verkar lite fiskig av sej men har inga direkta reads än. vi blir typ 5 som ser floppen 752hh. han som sitter först donkar 30 in i 125. alla synar å det är min tur att agera. min första tanke är att det är en solklar raise för värde, typ 130. sen så känns det som att folk kommer syna å stackdjupen blir så dryga på turn. jag får en ny ide om att jag kan utnyttja att jag har position på alla å se vad som händer på turn i en inte allt för stor pott. turn är Kx å alla checkar fram till preflop-raisarn som betar 130. får känslan av att han inte vill ha en syn. det är en totalt blank turn för alla utom honom då han självklart har många kungar i sin pf-raise-range. inte för att jag tror att han tänker just så men det känns som att hans starka bet efter att alla checkat nog kan vara nån slags bluff. jag synar vilket nog är ett misstag mot en okänd spelare. alla foldar å rivern är Qx å han funderar ett tag å betar 130 igen. jag vill folda men efter mariohanden å efter att ha gjort en till dålig fold i en mindre pott tidigare i sessionen så kastar jag in 130 till slut. han visar KQ å jag försöker anstränga mej till det yttersta för att hålla hjärnan i schack. hade jag fått spela om den handen med de reads jag plocka upp på honom senare så hade jag spelat exakt så som jag gjorde men nu hade jag inte dom readsen så den hjältesynen var verkligen ett misstag. det bästa hade varit att raisa floppen direkt, trots att jag gillar mina argument för att bara syna. sen när en okänd spelare betar 130euros in i 4 andra spelare så tror jag inte att jag kommer gå med vinst genom att syna med par i sjuor där.

det känns så jävla frustrerande att jag borde ha varit upp den här sessionen om jag inte gjort en massa misstag. dock så får jag tänka att jag inte räknar med att spela poker utan misstag heller. på senaste tiden så känns det som att jag börjar komma i form igen. å när det inte går dåligt så känns det jäkla kul att spela poker!

nu är frågan om jag borde spela online eller inte. hmmm. sa ju att jag skulle hålla mej borta från nätpoker men vad skulle det göra att sätta in ett några hundra dollar å köra lite plo?  på senaste tiden så har det inte varit poker igång dygnet runt å nätpoker borde ju vara ett bra alternativ när jag inte kan spela live. ja fan. jag får se till att jag spelar diciplinerat bara. 2 bord max å inte högre än plo100.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar