söndag 4 mars 2012

Dag 51

upp 1529 efter 8 timmar. satte mej ner vid ett 2/5 men såg sen att det var ett 5/10 mixed-bord igång så utan att tänka mej för så gick jag dit. kanske var ett misstag men jag har ju sprungit rätt bra på senaste så jag tänkte att jag skulle ha råd med ett 2,5inköps-skott. hade jag förlorat så hade jag kunnat grinda tillbaka på 2/5 igen men jag hade nog mått ganska dåligt ett par dagar. vill hursomhelst få in så många timmar på 5/10 som möjligt det här året å jag tror min edge även är större där än vid de lägre texasborden.

gör en ganska stor (?) fold rätt tidigt in i sessionen. jag öppnar KsQcJs9s från knappen, en dunderfisk synar från SB å han som jag skrev om förut som gjorde en korkad bluff mot mej som gick hem (jag slog vad om att han inte hade den handen han sa att han hade å personalen gick med på att kolla videon från övervakningskameran) 3betar från BB. jag börjar handen med 1300 typ. jag synar å fisken synar. floppen är Qh7h4c å fisken ställer sina 300 in i typ 550. BB slänger in 3st 500chips å det är min tur att agera. tror det är en bra, iaf marginellt bra fold där. bb blir tiltad när jag stekfoldar å poängterar att han är en idiot som ställer mej med AhKhQxXx, då det är mkt bättre att bara syna för honom.

sen så ställer jag med ett monsterdrag i en limpad pot å ett färgdrag+överkort efter att ha 3betat å prickar båda. efter det så slår det mej att jag sitter med typ 20% av rullen på bordet å han som hade AKQXhh sitter två stolar till vänster om mej med en monsterstack. hit n runnade till 2/5 där jag torska 200 innan spelet dog å jag gick hem.

ska eventuellt åka till aten i morrn å prova casinot där. har hört att dom har 5/5 omaha där vilket vore optimalt för mej tror jag. tycker synd om alexis som är inne i en sjukt kall period. vet inte exakt hur mkt han är ner de senaste två veckorna men det är mkt och varje gång jag ser honom spela en pott så förlorar han på ett eller annat vis.

slutade röka igår btw. blev en dags våldsamt rökeri å sen när jag börjar sessionen dan efter med att tända en cigg så utbrister alexis "malaka, why you smoke malaka?" hade inget bra svar på den frågan så jag sket it å pilla ner en extra snus under underläppen. mitt tandkött har kukat ur lite grann förresten, det har släppt ovanför min högra hörntand så om jag ler så ser jag ut som en vampyr. lol. blir till att beställa tid hos tandläkarn när jag kommer hem, tillsvidare så snusar jag inte på höger ovansida. hur som helst så var inte detta ett problem innan dagens plussession då jag inte direkt har haft mkt anledning att le. *fniss*

lol. vet inte om andra tycker paragrafen ovan är rolig att läsa men jag skrattar iaf. är inte särdeles orolig över tandköttet btw. det ser rätt naturligt ut å har inte gjort det minsta ont eller kännts konstigt alls. kan faktiskt tänka mej att det finns svartrockarfolk som skönhetsopererat sej för att se ut så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar