lördag 3 mars 2012

Dag 50

upp 956 efter 9 timmar. är lite på tilt efter att ha förlorat en massa pengar för att en som jag trodde var ganska solid visade sej ha geggamoja ist för hjärnceller.

jag öppnar AJo från mittenposition å en shortstack synar i position. han 3betar från 20 till 80 å får en kallsyn av bb. vi tre är alla runt 1300 djupa så jag synar i position. floppen är A86r å han å bb checkar till mej. jag betar 50, vilket nog är ett misstag men jag ville gå för 3 gator med microbets som jag planerade att han skulle gråtsyna av. shortstacken bakom mej ställer för 120 å sb tänker i typ 5 sekunder å check/3betar till 300.... jag vet inte vad jag ska tänka men jag foldar till slut. när rivern är lagd så tittar han på shortstacken å frågar lite osäkert om han har esset...... ja, det har shortstacken å vinner potten med AJ.

ett varv senare så limpar jag med A9o å vi är 6st som ser floppen A98r. han är återigen small blind å checkar. det checkas till mej å jag betar 20 in i 30. en dunderfisk synar från knappen å nu checkraisar han till 60.... ok, jag vet inte vad jag ska tro men kommer till slut fram till att jag nog gör rätt i att bara syna. fisken lägger å vi är heads up till turn som är 7x. han betar 130 å jag synar igen. rivern är ytterligare en 7a å han betar 240. jag vet inte vad fan jag ska tro men foldar till slut igen. jag kan komma på en del osannolika händer som har mej slagen, men inte en enda som jag slår med tanke på hans riversizing, kanske A8. efter jag muckat handen så visar han A7 å förklarar att han var tvungen att raisa floppen (oop) för att se vart han stod. å det fick han se minsann: DU DRAR EFTER SPRINGANDE 7OR, Å OM DET VÄL SLÅR IN SÅ FÅR DU ÄNDÅ INTE EN SPÄNN PÅ RIVERN DIN JÄVLA KUKSUGARE!

hade A7-handen hänt före check/3beten på A86r så hade jag kanske kunnat syna hans 300 på floppen. han är en tysk i 35års åldern å jag har under de  tre tidigare sessionerna vi spelat tillsammans fått intrycket av att han var ganska kompetent.

hur som helst så spelade jag rätt bra idag så jag får vara nöjd. vann en 1,8k-pott mot min ärkenemesis (en fet miljonär med hängande ögon å en 500k-klocka på armen). jag raisar till 30 med AA från knappen å han å en till som limpat synar. floppen är Q42r å jag cbetar 55 in i 100 efter att dom checkat. den första foldar å han checkraisar till 200. jag synar å synar hans ställ på 7x. rivern är 4x å jag får aldrig se vad han hade. vi hatar verkligen varandra. ofta när jag spelar mot honom så börjar jag tänka på vad eric cartman i ett avsnitt säger till stan å kyle "god knows i hate you guys, i hate you guys so very, very much", så känner jag för det här fettot. rousso skratta så han nästan grät när jag berätta om vad jag gjorde en gång när jag å tjockisen hade hamnat på samma bord i en turnering: blaffblaff raisar från utg å jag har typ AJ eller nåt å tittar på honom för att få nån read, då ler han sitt vanliga falska leende mot mej varpå jag får en ärlig kväljning som får mej att vrida bort ansiktet från bordet som att jag är påväg att kräkas å inte vill att det ska komma på bordet. svårt att beskriva exakt hur det såg ut, men jag tror inte han tog det som en komplimang iaf.

fridens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar