ner 368 efter nästan 13 timmar. spelade mitt A-game i två å en halv timme. måste intala mej själv att vara nöjd med idag. spelade bra å gjorde rätt för det mesta tror jag.
den enda handen jag grämer mej över kom efter 9,5 timmar: fem limpar å jag comletar K7o från SB. floppen är K97xxd å jag leder ut 30 i 35. alla lägger fram till en gubbe som jag inte har sån stor koll på. har sett honom vara lite LAG preflop samt att jag har sett honom göra en ganska stor riversyn med TPTK. han synar. turn är 2d å jag betar 90 in i 95. han synar. rivern är 5x å jag betar 160 in i 275. han raisar till 400... borde folda där utan vidare reads då min line ser stark ut å det är ovanligt att unknowns har en bluffraise i sej där. innan jag betar så har jag bäst hand typ +90% av gångerna och jag antar att han kan syna med de flesta kungar samt lägre 2par men typ 25% av dragen sitter och när han slår om så är det nog inte en vinnande syn, tror jag. tänkte att det var bra pottodds samt att om han skulle bluffa så är 400 en ganska trolig sizing han kan ha plockat upp runnerFD från turn vilket skulle kunna trigga en "fanåssådesperationsbluff" ytterligare... bah jag synar å en nit säger "show him the straight" som om det var uppenbart att han alltid har 86 där. han visar 86 å jag känner mej dum. den där niten har vunnit ett par stora potter mot mej å från att tycka att han verkar trevlig så börjar jag känna mej irriterad på honom.
några händer senare så förlorar jag en pott med KK som var så skön med tanke på nitens kommentar: jag raisar å gubben med 86 synar i SB å niten synar efter att ha limpat från UTG. floppen är JJ3r å dom checksynar 55 in i 90 typ. turn är en 7:a och dom checkar båda till mej. jag betar 100 och gubben plockar upp fyra 100markers. jag ångrar att jag överhuvutaget betade men niten som har trappat oss alla med KK instaställer sina 450 över gubbens checkraise. sån jävla tillfredställelse att se niten gå bort sej så totalt. det var för övrigt alla andras konstanta misstag som hjälpte mej igenom de 13 timmarna, det var motivation nog att sitta kvar.
fridens.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar