lite nervös inför kommande session. självförtroendet är inte på topp direkt. kom iofs på en positiv sak från gårdagens casinosession. mellan de två stora potterna jag spelade så gjorde jag en bra fold faktiskt. vilket jag tror gör de stora potterna bättre. ibörjan av sessionen så öppnar jag AKo från tidig pos å blir 3betad av nån som jag tror är reg. jag 4betar å han lägger. när jag sen mitt i sessionen öppnar AQo från tidig pos (7handat) å han 3betar samma size så foldar jag. det låter kanske inge speciellt men jag vet att jag ofta skulle få in det igen där om jag inte spelade focuserat. den här gången var det t.o.m. en squeese men han känndes stark så jag la mej. han som hade synat bakom får in det preflop å han som 3betat har AA.
Handen när jag synade med AK-high så kolla jag lite i pokerstove och såg att det nästan fanns lika många kombos av KQ som det fanns av vad jag ansåg var hans värderange, JT, J8s, JJ, TT. Har spelat en del med den spelaren för att tro att han skulle spela så där med KQ över 90% av gångerna vilket gör det till en bra syn, när man sedan kan lägga till de andra händerna jag räknade upp så är det en syn jag inte kan skämmas över. jag vet att han är en bra handreader och måste sätta mej på AK/AQ när jag synar turn där vilket är viktigt. Poängen är dock att jag verkligen inte tror att han har det i sej att ställa rivern där med KJ. Jag kan ju så klart inte veta säkert men vi har ingen direkt dynamik mellan oss och jag tror helt enkelt att han checkar bakom eller betar mindre med ett par för värde.
I handen med J8s på A32Kcc så var det inte som att jag autoshippade över hans turnbet. när jag synar floppen så tror jag att han oftast ger upp på turn men jag hade inga starka reads på hans spel annat än att han var slaskig å hade svårt att ge sej postflop. När jag sen känner att han är svag så tänker jag så klart att han har den fold-dugliga biten av sin polariserade range. Får superbra pris på att ställa där så det är nog ett bra spel i långa loppet.
Hoppas jag kan hitta formen till dagens session å få in +10 timmar. Medvind skulle vara trevligt också. Jag hoppas på det men förväntar mej inget.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar