torsdag 27 oktober 2011

Dag25

ner 212 efter 2 timmar. det var ett superbra bord till en början men sen när det blev sämre å jag kännde tilten komma så drog jag.

det började så bra. fick lika många spelbara händer de första 20 minuterna som under hela kvällen igår. sen kommer första bakslaget. jag checkar KJo i BB efter att tre limpat. jag vet att jag kan raisa där men att checka ur position är helt ok också. floppen är KJ7hh och jag checkraisar en från 10 till 40, han synar. han är ny på bordet och verkar ganska straight forward hittills. turn är 3x och jag betar 100, han synar. Rivern är 4h och jag vet inte riktigt vad som är bäst. antagligen checkfolda. jag tänker att om jag betfoldar runt 100 så har jag inte gett honom tillräckligt med implied odds att syna med färgdrag på turn och jag antar att han kan syna av med typ KQ eller nå lägre tvåpar. jag betar 110 å han synar med färgen. jaja.

senare så har jag KJ igen och raisar till 30 i position på 2 som limpat. En som är ännu nyare på bordet synar. floppen är J63ss å han checksynar 40. Turn är 9x å han check-insta-synar 100. rivern är Ks å han checkar ganska snabbt. här tänker jag att det vore bäst att checka bakom då han antingen har en färg, ett missat stegdrag eller ett svagt par som nu kan lägga sej. Jag vet inte riktigt varför men jag betar 45. Antar att det är ett herospel och att jag gärna vill göra sånna när det gått dåligt. Han checkraisar all in för typ 140 till och jag foldar.

vinner en stor pott men den illustrerade bara ännu mer hur dålig 45-beten var så jag blev knappt glad. Jag raisar till 35 från SB med QQ efter två limps. Floppen är T74r å jag cbetar 70. då synar samma fisk som ställde över 45 i handen innan. med J8ss. han har 170 bakom... turn är Ks så det ligger två spader ute. jag betar 150 och han ställer genialiskt sina 20 sista över beten. varför ställa dom 20 sista med J-high kan man fråga sej, men han var inte "man", han var fisk. Poängen är att om han förutom oesd i potten innan även synar stora bets med gutshots och jag betar 45 in i typ 300 på rivern när han missat och färgen kommit så är det så jäääävla uselt att jag vill spy.

sista större handen jag spelade raisar jag till 30 från BTN med JTo efter 2 limpat. BB som synade med färgen i första potten synar i BB, de andra lägger. Floppen är Q73r å jag betar 40, han synar. jag tänker ge upp om inte turn är en kung, ess eller en 9:a. turn är spader kung så det ligger 2 spader ute. han checkar å jag betar 80 varpå han synar snabbt. rivern är 2x och han checkar ganska snabbt. jag checkar å han visar QTss. AQss, QJss samt QTss är nog dom mest troliga händer han kan ha där men ska jag orka skjuta 3 skott för att bluffa 3kombos? känndes inte som min dag idag heller så jag drog.

gonatt.

1 kommentar:

  1. Hand 1 ser bra ut tkr jag.

    Hand 2 ser också bra ut men rivern är lite speciell. Om du skulle ha lite aggro image så dom stör sig på dig o muttrar om att du är för aggro så blir rivern en ganska lätt shove tycker jag. Nu känns det också lite som en shove om det inte skulle vara för den sakens skulle att livegrekerna tycker 185 är en väldigt stor bet oavsett potstorlek. Check eller liten bet är väl bra antar jag men då med tydlig och klar plan.

    3. Obv wp. Blir inte förvånad över hans spel. En uppenbar logikfail man blir varse tidigt i karriären men som nybörjare tror jag det är mer regel än undantag att de ställer i hans läge där.

    4. Ser bra ut. Tror det kan va läge o betta lite större på turn OM man inte ska skjuta riv. Det avskräcker både marginella raisar och syner. Men det är väl lite en smaksak, håller med om alla beslut i handen.

    GL

    SvaraRadera