tisdag 25 oktober 2011

Dag23

ner 1000 på 2 timmar. dåligt bord och två marginella all ins. sista handen var tiltande. jag raisar till 40 med J8dd efter två limp i straddlad pot. en limpare synar. floppen är A52r å han checkraisar min 50bet till 140, jag synar. turn är Kc så det ligger två klöver ute. han betar 220 å jag har typ 330 kvar. jag ställer då hans kroppspråk säger mej att han bluffar, det gör han också, Q8cc... "you have AK, you have ace king?" jag säger att jag har J-high men han insisterar på att jag ska visa. jag visar. på väg därifrån hör jag den gamla klassikern "well... i knew he didnt have an ace, so" :( jag tror att floppspelet var bra mot honom och jag tror turn är lite mer än marginellt bra också.

den första all inen jag förlora var kanske mer marginell. Jag 3betar AKo från sb och en bra spelare synar från mittenpos. floppen är 8d3d2d och vi checkar båda två. turn är Tx och han betar 140 efter att jag checkat. jag tittar på min hand å ser inga ruter. om jag synar här så är min hand helt faced up förutom att jag borde ha en ruter i hans ögon. om jag synar så har vi 350 bakom och jag tror att jag kan hitta ett väldigt bra läge för en hältesyn på många rivrar. rivern är Jx och han ställer efter att jag checkat. instinktivt så tänker jag folda då det är rätt omöjligt att han inte har mej slagen här. men jag synar till slut med motiveringen: han raisar väldigt löst preflop och han har svårt för att släppa händer preflop också. jag hade haft händer i början av sessionen och därför spelat aggressivt innan floppen så jag tror att han defendar lite extra light nu. han är på livstilt efter 1 månads nederlag på casinot och jag har sett honom jaga stora potter i tidigare sessioner. han borde läsa min hand som AK/AQ. jag tror inte att han skulle värdebeta 1par sådär då han inte har anledning att tro att jag kan syna med A-high. Jag tror inte att han checkar bakom en färg på floppen. hans värderange i mina ögon är JJ,TT,JT,J8. hans bluffrange borde inte innehålla marginellt bättre händer än min AK. den kan innehålla sämre oträffade ess, gärna svidade. KQ, K9, 96s, 76s, 75s, 65s, 64s. Han visar TT

Känns jobbigt att uppnå stoploss med no pair no draw i båda potterna. Känns onödigt, men jag tror att jag är väldigt result oriented samtidigt. Jag har gjort en massa folds med överpar, tvåpar å trissar i lägen mot nits eller passiva spelare i tidigare sessioner, folds som jag hade grämt mej mer över att inte göra än båda lägena idag. Jag tror han med TT har en väldigt hög bluff-frekvens i den situationen och hade han visat KQ ist så hade jag kännt mej som ett geni. hade den andra tomtens Q8s varit i hjärter ist för klöver så hade jag varit upp 1k å kännt mej som phil ivey ist för phil hellmuth. har 8 inköp kvar i cash och jag tror fortfarande på mej själv som vinnare här, bara att bryta ihop å komma igen.


 
fick 300 i rakeback men internet verkar inte funka så bra. blev dissconnectad med AA nlhu...  vad att göra nu då? inge pokerspel nånstans, ingen god bok kvar att läsa, ingen jag känner i trakterna... kanske kan börja skriva på en roman lr nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar