nämde igår att jag spelade mitt A+game och det var verkligen så. blev chockad. hade ont i magen av hunger men ville inte gå från bordet för det känndes som jag var i sån kontroll som jag inte varit i på väldigt väldigt länge. i tre timmar så tror jag inte att jag tänkte en tanke som inte hade med folks rangar å tendenser att göra. det var som om jag hade börjat använda nån del av hjärnan som legat i koma. det gick segt i början men allt eftersom så började det lossna.
tänker inte ha som mål att ta bra beslut idag. har fått nån insikt om att det inte går att tänka så. man måste börja från början å ha alla fakta på plats innan man kan ta ett "bra beslut". så mitt mål inför kommande session är att försöka tvinga fram mitt A+game vilket innefattar full koncentration även i potter jag inte är med i. om man har pusselbitarna på plats så kommer de bra besluten automatiskt. Tänker ha 20minuter som mål till att börja med då det åtminstone är 20min fler än tidigare.
igår så hände det automatiskt och jag kan inte förvänta mej att det ska vara likadant idag så planen är att varje gång nån agerar så sätter jag dom på en range. det kommer att vara en felaktig analys nästan varje gång å ibland kommer jag bara dra nåt ur arslet men man måste börja nånstans. det var en hand igår som fick nåt att falla på plats:
en ung semikompetent spelare raisar till 30 från CO efter 2 limp. en reg(fisk?)gubbe synar från SB å en av limparna synar. floppen är Q73ssd å alla checkar. turn är 2d å gubben ställer 160 in i 100 typ. hmmm, känner hur det gör ont i huvudet att klura ut hans range här. har en tell på hans ögon att han inte är nöjd alls. vad kan han ha? tror inte att han skulle ställa där med 88-JJ och han skulle se mindre orolig ut med QJs/KQ/AQ. kommer fram till att han måste ha +ATss/dd. han kan inte ha nåt annat när han synar 30 ur position å sen tar den postfloplinen. Alla lägger å han visar en 7:a (ej 77 för han valde mellan korten på ett ärligt sätt innan han visa). Först så tänkte jag "jag är fan helt oduglig..." men sen slog det mej att jag gjorde allt rätt. måste börja nånstans och sen när ny info dyker upp så får man lägga till det i uträkningen. den nya faktan var att han verkligen är en fisk som synar stora höjningar ur position med vad som i detta fallet som bäst kunde varit 78s, 40bb djup. sen så förstärks min read på hans ledsna ögon och jag vet också nu att han kan pusha svaga händer för att ta ner potter, åtminstone när folk visat svaghet.
har några inköp kvar i kontanter, nåt inköp kvar i aktier, ett inköp i svenska pengar som jag hitta i en ficka + några inköp i att sälja min bil som jag inte tvekar på att utnyttja om jag bara kan hålla humöret någårlunda uppe. gl till mej själv!
p.s. kör eye of the tiger på repeat på ipoden när jag spelar :D lol
Fan va bra detta verkar, nu jävlar.
SvaraRaderahoppas bara jag orkar hålla i det nu.
SvaraRadera