var redan ner i hålet när den här handen utspelades. en tight å väldigt nitig kines limpar från utg+2 å jag isoraisar med j8 typ. vi är hu till floppen som är 644r. han checkar å jag betar 35 in i 65, han synar. turn är Ax å han checkar å jag betar 70. han har 290 framför sej å checkraisar till 190. tror att det kan ha varit ett flussdrag på turn btw.
är ganska säker på att hans range innan jag betat turn är 44-TT. 30 kombos som jag tror kommer folda å 4 som är kåk lr 4tal.
han verkar inte vara en idiot. hans iphone är dekorerad med ett spelkort (spader äss). fick bara en känsla av att han kunde försöka sej på ett move där. jag hade en ganska aggro-image å jag kan tänka mej att han kanske bara lessna ur med typ 88 å tänkte, "nänujävlar" fast på kinesiska. om han först tänker att han inte vill checksyna men att han inte vill folda heller så tror jag att det kan bli så här. jag får ett superbra pris på en bluff då jag är övertygad om att han foldar de 30 "bluffkombosarna" för 100euro extra.
220 för att vinna 395. säg att han har 7 bluffkombos å 1 nötkombo (30 vs 4 typ) vad behöver hans bluffrekvens vara då för att jag ska kunna ställa profitabelt?
... ringde precis alexis för att fråga då han har en IQ på 180 å är duktig på matte. men han svara inte.... oh well:
om han bluffar 10% så.... nej om han bluffar varje gång så vinner jag.... hmmm kom precis på hur jag kan tänka, jag måste få ner siffran 7 till 0,5 då det är breakeven mot siffran 1 (siffran för kåkar å 4tal). en 1/14 måste det vara.
om han bluffar där en gång av 14 så är det breakeven att ställa. lol, jag är för trött i huvet för att försöka gå tillbaka för att kontrollräkna.
jag foldade hur som helst. ångrar inte den folden egentligen. även om han skulle bluffa tillräckligt ofta så måste jag ändå sitta där efteråt å känna mej som ett jävla pucko en rungande majoritet av gångerna när han visar 66 å alla tittar konstigt på mej. att syna där hade nog ett negativt värde om man tänker att det var ganska tidigt in i sessionen. var bara så frustrerande att behöva folda där igår.
en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines en tight å väldigt nitig kines
SvaraRaderaTycker du spelar handen perfekt men det måste va personligt rekord i övertänkande sen efteråt. En tight å väldigt nitig kines kommer nästan undan med att spela sin triss-kåk så faced up som bara är möjligt och får nästan in det mot J8 på 644A turn. Efter att J8 har klassificerat honom som "en tight å väldigt nitig kines". Dessutom, om den tighta å väldigt nitiga kinesen nu skulle va förbannad och av nån anledning gör detta med 77-TT så finns det inte en chans i hela universum att han lägger sig och gör inte ens nåt speciellt jättemisstag att syna vs randoms range och absolut inte vs någon som har minsta lilla spy i sig *host*. Lägg då till att han isf också har raisat turn i första hand DÄRFÖR att han är frustrerad och arg. Även om han var 100% säker på att hans 100€ syn i genomsnitt skulle kosta honom 50€ så skulle han i det tillfället syna med en "blääh fuck it" mentalitet.
Dessutom räknar du inte alls in att han kan ha floatat med Ax och nu raisar turn, hur dåligt det nu än verkar är det ganska logiskt, speciellt om det är färgdrag ute så kan han få för sig att raisa. Om han tar den här linjen med bara nån minoritet av alla Ax combos blir det ändå skitmånga kombinationer.
Kan tänka mig att det har någon chans att funka mot 22, 33, 44, 55 samt att du skulle kunna få in det bra vs 75s. Däremot tror jag att OM han frustrationsbluffar så äre klart störst chans att det är med överkortsfloatar som nu blivit värdelösa ur hans synvinkel med A på turn. Även nitiga livespelare synar väl ofta med JTs, KQ or w/e en gång på såna låga parade floppar och då skulle han också verkligen kunna känna att en bluff är enda vägen ut på turn, och alltid lägga sig för 3b.
Men då ska man ha en jävla bra anledning att tro att en tight å väldigt nitig kines har nån bluff i sig också.
minus 75s, för tight antar jag
SvaraRaderajag håller inte med.
SvaraRaderahan har nästan aldrig nåt annat än pocketpar i sin pf synrange mot mej där. kanske AQ å möjligtvis AJs, men jag tror inte han checkraisar den på turn OM han får för sej att floata floppen oop w A-high.
att han skulle cr/syna med 77... lol? om han cr 77 så är det än superbluff för honom och att han skulle checkraisa med en superbluff å sen syna av när jag ställer... kanske skulle kunna hända på internet när nån nit med nitigt br-management har blivit för trött å det är läggdags snart men live på ett casino när hans kineskompis sitter vid bordet å tittar på, nej du doktorpoktor
75s har han inte i sin range där. om jag trodde att han nån gång skulle kunna ha 75 så är det en enkel fold då han isf även kan ha 54s samt 64s.
jag övertänkte inte handen igår imo. jag ville bara veta exakt hur stor nåns bluffrekvens måste vara i liknande lägen för att en fold ska vara korrekt. därför så gjorde jag inlägget ovan.
när du beskriver att nits har en större en 0%freq att checksyna floppen med t.ex 22 å sen cr/syna A turnar eller limpsyna JTs å floata låga parade floppar för att cr turnar ui så undrar jag om jag verkligen gjorde en bra fold igår. för en sak är jag fanimej säker på, om han bluffcheckraisar turn så finns det inte EN chans i helvetet att han tutar in en cent mer i potten.
Som vi har pratat om tidigare så vet jag att rekreationella spelare i allmänhet inte planerar framåt i den utsräckning du tror att de gör. Jag VET också att många inte har det klart i huvet om det de gör är en bluff eller inte, eller vet varför de gör vad de gör. Om han raisar 77 på turn över huvud taget så tror jag inte han ens skulle förstå va du menade om du frågade varför han bluffade. När du sen ställer tror jag han skulle "upptäcka" att potten plötsligt blev väldigt stor och gråtsyna. Jag vet inte varför detta skulle vara så absurt, du måste väl se värre grejer varje dag där?
SvaraRaderaSom jag skrev tidigare, att syna av med 77 där vore såklart -EV men inte nåt jättemisstag, han behöver bara 14%, har väl 4-5% att dra ut + att han ibland har bäst hand. Om jag blev tvungen att välja pest eller kolera, att vara honom där och syna av 100 sista med 77 vs dig eller att vara dig och bli tvingad att 3b bluffa en tight å väldigt nitig kines i det läget så skulle jag lätt välja att syna med sjuorna. Det har nog ett minusvärde på 50-70e vs random, mindre vs dig, kanske 30-50e. Värdet på att 3b-shovea en tight å väldigt nitig kines på turn där är ju svårt att uppskatta men om han lägger sig 10% av gångerna vilket är rätt så högt imo, så kostar det 158e.
"75s har han inte i sin range där. om jag trodde att han nån gång skulle kunna ha 75 så är det en enkel fold då han isf även kan ha 54s samt 64s. "
Håller med, misstag.
"när du beskriver att nits har en större en 0%freq att checksyna floppen med t.ex 22 å sen cr/syna A turnar eller limpsyna JTs å floata låga parade floppar för att cr turnar ui så undrar jag om jag verkligen gjorde en bra fold igår"
Klart den är större än 0% för en random livenit på ett kasino i grekland, den kanske ligger mellan 0-0,1%. Lägger man ihop diverse 0,07%, 0,2% w/e procentsatser så kommer man kanske upp i den väldigt lilla totalprocent som jag förväntar mig att en tight å väldigt nitig kines bluffar där. Du verkar tro att jag menar att han kommer bluffraisa KQ, 22 osv OFTA. Nej jag tror chansen är mikroskopisk, ungefär lika mikroskopisk som de händer du föreslår, det är ju det som är poängen. SEN om ditt spel verkligen skulle ha funkat och kinesen foldat turn så tror jag att det blir mer viktat mot att han hade 22, JTs eller KQs än 77-TT just DÄRFÖR ATT HAN FOLDAR.
är på tilt nu så ta det inget personligt
SvaraRaderavaddå inte ett misstag att betsyna 77, varför analysera den eq på det viset? om du tror att han är kapabel att göra den analysen så är det relevant annars helt oväsentligt.
han är ingen fisk. nits med ett genuint pokerintresse (som jag försökte förklara att han har, iphonenspaderässet) är generellt inte så fiskiga av sej. jag borde kanske ha förklarat bättre att han verkar vara en ganska så kompetent spelare från de få sessioner vi spelat tillsammans. jag tror många som spelat endast ett par sessioner med mej skulle sätta mej i samma kategori som honom. det borde jag kanske nämt. det är inte som att jag skulle fundera över den här handen om det var mot någon som har nit-reptilhjärna å inte ens förstår konceptet Bluff.
själva poängen med handen är att jag inte vill tänka att "han är en nit, därför foldar jag" jag vill förstå exakt vad jag är i för situation å hur liten bluffrekvens exakt som behövs hos en motspelare för att rättfärdiga en fold. hade en konversation med en väldigt duktig å vinnande spelare här som sa att man inte kan sätta folk på rangar lika som man gör på internet, jag sa att man visst kan det men att man i vissa fall får räkna med en bluffrekvens på 0%.
ditt råd att inte överanalysera händer får mej irriterad. det förstör tjusningen med poker på nåt sätt. jag tiltar när jag tänker på vad twoplustwo har blivit. för 4 år sedan fick ingen t.ex skriva "bet 120 and fold to a raise" så länge man inte hette stinger eller aba20. nu så är majoriteten av alla jävla posts "call" eller "fold" å det är så jävla trist. är uppenbart på tilt nu, å du skrev inte att det var en enkel fold utan förklaring så vad bråkar jag om egentligen? inte vet jag. vi har nog bara olika generella reads på hur andra spelare tänker. från alla gånger jag pushat i sånna här situationer så skulle jag nog kommit ihåg om jag blivit synad med nåt i stil med 88 fler än ett par gånger, särskillt om det varit mot annat folk än dunderfiskar på tilt. mina resultat här är piss men det är inte för att jag hela tiden springer in i hjältesyner som jag blir förvånad över.