torsdag 12 januari 2012

Dag12

upp 419 efter 18 timmar. låg å lata mej i minst 8 timmar innan jag gick till casinot så jag har varit uppe bra länge nu. var ner hela kvällen fram till den tolfte timmen då jag gick från -1100 till +740 på 20min typ. gjorde två kamikazebluffar, en i allifall. den som det var lite mera vett å reson bakom gick till så här:

jag limpar Q9hh från sen position å SB höjer till 30. vi fyra som ser floppen är alla djupa. 643r. SB å en limpare checkar å jag betar 95 in i 120. Knappen synar å de andra lägger. knappen är tasos bror om det säger nån något. han synar snabbt så jag tror han är vek. hade planerat att skjuta hårt 3 gator (eventuell river överbet) å det känns fortfarande aktuellt såsom han synar. turn är Jd så det ligger 2 ruter ute. jag betar 220 å blir instasynad. tänker här att han alltid skulle raisa med ett set å att hans snabba syn knipsar bort nästan allt han kan syna en blank river med. rivern är 3x å jag hinner bara tänka "har han 63,43 så får han tat" innan jag pyttsar in 560 (vilket är en helt onödigt stor bet med tanke på hans range, men jag hade spelat i 12,5 timmar så...). han sitter å skakar på huvudet å lägger till slut upp A5dd för floppat öppet stegdrag å turnat färgdrag. jag känner impulsen att slänga upp min hand men låter bli. jag har bestämt mej för att inte göra så då jag vet hur jävla smärtsamt det är i den andres sits.

ett varv senare completar jag 76hh på sb å tasos bror höjer till 45 från BB. tre synar å jag synar till slut också. floppen är K88r å de fyra som sett floppen checkar. turn är 2h så jag plockar upp ett färgdrag. jag betar ut 110 in i 200 å tasos bror ser sur ut å ställer sina sista 400. vi lägger oss allihop å babiancp´t slänger upp ATo. å skrattar gott. han tar tag i min axel i skakar lite kamratligt å säger "good fold, good fold" å sen skrattar han ännu godare. jag vet inte varför men jag berättar att jag hade 76hh å att han hade bäst hand men han verkar inte förstå. å stämningen är på topp i aphuset.. vid pokerbordet menade jag.

nästa varv så är det en limpad pott 8ways å jag har 45dd i sen pos. floppen kommer K88r å jag hör han som sitter bredvid hårapan säga nåt som jag tyder som "titta, det är samma flopp som den du bluffade honom på!". alla checkar å turn är Kx. alla checkar till mej å jag betar 25 in i 40. babianhoran foldar å den andra mongoloidfittan checkraisar till 65. jag hade en read som sa att hans små bets var air/svagt men jag tänkte ett tag å kom fram till att jag hade spelat för länge å var för trött för att ge mej på en float+raise å när jag dessutom har 5hög så kan jag visa den för att inte ge honom tillfreställelsen att visa en bluff, då han antagligen har bättre själv. jag säger "ok ok, i want to show you this so that you wont get any satisfaction from showing me a bluff". jag visar 54dd å han DUNKAR ner T3o å tittar gillande mot sin apvän. då brister det för mej "my fucking god, you fucking retard how fucking stupid are you? you have the best hand! what hand do you think i bet and fold that is better than yours?! you are both so fucking stupid that its painful to watch!" osv osv. det tog skruv. dom jävlarna hade nog inte väntat sej den kontringen så dom båda såg skamsna ut. sen känndes det som om dom skulle fjäska å försöka vara smarta å trevliga mot mej.

roussos gav mej ett tips att inte vara för trevlig mot folk då dom kan läsa det som svaghet. jag blev så lessen när jag hörde det. vafan är det för fel på mänskligheten? man är bara snäll mot dom man är rädd för å hittar man nån som inte kommer göra motstånd så ger man sej på honom.

känndes så jävla hopplöst hela situationen innan jag skällde ut dom. själv låter man bli att visa en riktig mansbluff trots att min image var väldigt solid å det satt flera calling stations vid bordet som jag verkligen ville skulle få se mej skjuta tom tre gator. men så skiter man i det å får ist två jävla retarderade värdebets mot sej som sen ska visas upp i bluffsyfte. jag sa inget om Q9hh. det hade låtit patetiskt å osannt.

nu är klockan 5 på eftermiddan igen. nu går det att beställa hemkörning från grillen. kul att jag även "imorse" låg å vänta på att klockan skulle bli 5 på eftermiddan så jag kunde få hem frukost.

7 kommentarer:

  1. Kan du inte försöka bara vara nöjd med att du gör rätt. Det är som om du tiltar extra när andra "kommer undan" med att göra sånt du isolerat som ett fel och tagit bort det ur ditt beteende.

    Det är som om du sitter vid pokerbordet med ett sånt där litet tecknat-film åskmoln över huvudet som regnar o blixtar medans alla andra skämtar o har kul o inte tar nåt på riktigt allvar.

    Försök att ha lite distans, låt dom ha kul, det är bra för spelet, din seger kommer på längre sikt när du gjort rätt, varit cool o vunnit mest pengar av allihop.

    SvaraRadera
  2. http://www.youtube.com/watch?v=JNHVdqL5bcE

    SvaraRadera
  3. har provat lite olika grejer efter att folk visat bluffar mot mej. den strategin som de flesta kör med (bitihopåbluffatillsduärallinnästagångduspelarenpottmothansomförnedradedej) gillar jag inte. jag har flera gånger provat att spela glad å säga "well played. thats a good bluff" å det funkar inte då jag tiltar mej själv ännu mer å ger dom bättre självförtroende. i förrgår så försökte jag att bara vara ärlig å se så sur ut som jag faktiskt var men det höll i sej i 3 timmar och jag tror att det skulle vara förödande att göra så mot vissa som nog skulle börja att regelrätt reta en mer å mer. jag kan tänka mej att jag kommer fortsätta skälla ut folk å försöka få dom att känna sej dummaihuvvet nästa gång det händer.

    skulle uppskatta bättre ideer å tips!

    SvaraRadera
  4. Ja, tänk om det bara fanns ett mellanting mellan att vara som ett försurat åskmoln och vara överdrivet trevlig och berömmande.

    SvaraRadera
  5. Mm, tar nog bort en del fancy play syndrome också.

    SvaraRadera
  6. http://www.youtube.com/watch?v=uIWjqrqp2vw

    SvaraRadera