måndag 16 januari 2012

Dag16

upp 1420 på 10 timmar. hade planerat att spela 12 timmar men sket it. var så jävla besviken å tiltad att jag inte kunde focusera särskillt bra. jag checksyna en kompis cbet i omaha å donkade turn. han foldar å tittar argt på mej å frågar vad jag hade. vafan!? jag har inte spelat så mkt med honom och de få gånger vi spelat så har jag låtit bli att bluffa honom samt lagt pocketpar preflop då jag inte velat floppa set mot honom. sen så fick jag höra att den här snubben sket i en deal som han å en annan kompis hade å efter det så bestämde jag mej för att spela normalt mot honom. vi har ingen uttalad deal om att vi ska checka ner eller så men det verkar som han tyckte det var undeförstått eller nåt. jag gick iväg med honom å sa att jag ville att vi skulle fortsätta vara kompisar men spela normalt mot varandra. "i dont try to take money from my friends" säger pundhuvet... detta säger han efter att han limpsynat min raise å checksynat  heads up på 962r samt verkligen stekfoldat Js... vilken nolla! min andra kompis alexis påstår att den här killen seriöst är lite efterbliven å nu är jag berädd att hålla med.

hur som helst så såg han så upprörd ut att jag ljög å sa att jag turnat 2par å han såg lite mindre grinig ut. vi fortsatte spela men jag var så jävla förbannad å besviken att jag gick ifrån bordet efter ett par händer bara.

ska prata med honom imorgon å berätta att jag inte vill att vi ska softspela mot varann. så får han bestämma om han fortfarande vill vara kompisar efter det.

spelade mixed5/10 i typ 5 timmar å spelade rikigt bra. för att citera min gode vän erik E så "rövknullade jag dom verkligen" å de grövsta. skulle vilja se min redline för sessionen! så jävla bittert att den där idioten skulle ta illa upp. han får fan skylla sej själv att jag tar potter av honom. handen i fråga så är vi typ 3 som limpat å han pottar från knappen. hans range för att raisa från knappen ser ganska precis ut som de sju andra spelarnas range i det läget: AA**, AAA* samt AAAA. floppen kommer JT2r å jag checksynar för att bluffa i princip alla turnar. turn är 3h å jag betar ut commitande å han skiter på sej.

avslutar detta skrytinlägg med en hand från 2/5. det foldas till mej i small blind å jag raisar 9ggr bb till 45 med 94hh. en reg synar. jag cbetar 60 på AQ6dd å han slår om till 150. jag funderar lite å raisar till 360. han ställer å jag lägger. skulle vara intressant att komma ihåg min tankeprocess genom handen! måste varit nå jäkla smart iallifall.

2 kommentarer: