torsdag 26 januari 2012

Dag25

ner 291 efter 11 timmar. sjukt tråkig å frustrerande dag. visade en bluff idag men det var mot en amerikan som jag använder som måttstock för att bedömma de andra regsen på casinot. de som är trevliga mot honom har jag listat ut, är värdelösa människor och ju mer öppet folk visar sitt förakt mot honom, dessto bättre människor. jag har hittills bara ignorerat honom och hans jävla sätt men idag när han foldade toppar toppkicker faced up å började tjata om hur duktig han är, hur dåliga vi alla andra är samt att han minsann har spelat poker i 40 år så slängde jag upp 4hög för missad hålstege.

kom på mej själv med att nästan göra en fuling som den gamle highroller erik lätt hade kunnat ställt till med. lunchbuffeen var 30 minuter försenad och jag satt otåligt å väntade medan personalen knalla omkring utan att verka skynda sej det minsta. buffeen ligger utanför själva casinot och går man ut å in 24timmar efter man senast betala entren på 10euro så får man betala igen. tack vare förseningen så skulle jag nu bli tvungen att betala inträdet igen å jag kännde mej ganska irriterad. när så till slut personalen sa att det var öppet så fick jag impuslen att gå in, titta på maten, rynka på näsan å gå ut till grillen som ligger bredvid casinot istället. till dom i entren som sett mej sitta en halvtimme å vänta skulle jag typ säga "didnt look very good". jag äter gratis där tack vare pokerpoäng men de som betalar betalar 25euro för att komma in. seriöst, jag skriver det här för att jag förstår hur sjukt det hade varit. bara att tänka det tycker jag visar på det jag sa förut om att alla människor är värdelösa. fan, folk svälter här i världen och själv är jag berädd att göra mej otrevlig över att min mat inte serveras i tid.

en sak slog mej när jag satt vid pokerbordet. hoppas ingen tar det jag skriver här på för mkt allvar. det som kommer ut här är uppsamlade frustrationer som jag absolut inte vill ska komma ut i pokerrummet. i pokerrummet så vill jag aldrig visa mej upprörd eller svag. jag vill att folk där inne ska tror att jag är osårbar och en "vinnare". det är inte direkt för mitt eget ego utan för att det går så mkt lättare att spela då. folk som tiltar öppet å blir upprörda när dom stöter på motgångar blir till offer som de andra spelarna hoppar på. blir man väl upprörd så ser man folk flina åt en och dom blir aldrig rädda för att spela en pott mot en om dom ser en som en "förlorare". man vet själv hur det är när man är på den andra sidan av eländet, man känner på sej att den som tiltar kommer ta fel beslut å man själv spelar med mkt mer självförtroende i potter mot honom. nu när jag spelat så intensivt på senaste så antar jag att det fyllts på med extra mycket frustrationer, vilket nog förklarar mina lite mindre kärleksfulla inlägg.

imorrn så ska jag spela en 550euros turnering. hoppas jag kan pricka in formen å ta bra beslut bara. fridens!

4 kommentarer:

  1. Du skulle va en så jävla rolig/intressant karaktär i typ en tv serie. Då tänker jag mest på dina konstiga, krångliga, långsökta, onaturliga och ofta långt uttänkta sätt att visa din irritation över att någon har betett sig dåligt. Alltid med resultatet att det blir fullkomligt obegripligt för omgivningen om man inte känner dig väldigt väl. Problemet med tv-serie vore väl att detta är för komplicerat för att förmedla i det mediet, bok kanske,.. eller berättarröst som isf får göra en jävla massa förklarande.

    Skriver detta med yttersta värme och ett leende på läpparna. Tycker inte ens det är en dålig sida, bara ett excentriskt och oerhört roligt (för mig) sätt att uttrycka ilska och frustration. Du tar dessutom bara fram detta mot folk som betett sig illa på något vis (ur din synvinkel).

    Nej, den passiva aggressivitetens konung svingar inte den mumlande sarkasmens svärd likt en tyrann, ty det är det mumlande sarkasmens svärd av rättvisa.

    SvaraRadera
  2. Stor gl i turneringen också

    SvaraRadera
  3. Inte va amerikanen en ganska liten smal skallig gubbe?

    SvaraRadera
  4. jag skrattade rakt igenom din kommentar, wp. jag känner mej lite nöjd efter att ha läst den. gillade det där me svärdet! det är lite så jag känner mej ibland, som nån som kommer svingandes med en subtilt, psykologiskt tiltsvärd, lite som en intellektets ninja. finns säkert nån mer tråkig medicinsk term på mej antar jag men jag föredrar ord som konung å ninja.

    nej amerikanen (som förövrigt är djupt i pengarna i turren å som får rungande applåder när han högljutt firar sina all-in-vinster) är en man i 50års åldern med tjockt hår å ansikte som en fitta. jag vet vad det är för fel pån förresten. först så tror jag att hans barndom inte var särskillt lycklig. jag tror hans far behandlade honom å hans mor illa då jag sett honom dels vara taskig samt även fysiskt hårdhänt mot en kvinna som han satt bredvid vid pokerbordet, har akdrig sett honom greppa tag i nån man så. sen så har karln dvärghänder vilket jag tror tyder på en micropenis, vilket förklarar hans försök att kompensera det med en "stor" personlighet. han mår heller inge bra stackarn, han biter på naglarna, till den grad att det har blivit utstående ärr på fingertopparna. man kan se honom gnaga lite när han förlorat över 1k typ. jag tycker mej vara ganska tolerant (nej inte lol) men jag ska fan se honom gråta å be alla om ursäkt i flera timmar innan jag kan tänka mej att börja tycka synd om honom. dino kallas han tror jag. om det bara var att han skröt å försökte göra sej själv så jävla häftig så hade jag inte blivit upprörd alls, det är hur han behandlar andra som får mej att bli så jävla förbannad. en gång när han var i full färd med att psykologiskt bryta ner en stackars fisk-kvinna så höll "you have a reaaally small penis, right?" på att flyga ur käften på mej. sen så ligger kommentarer som "one would think that you would have picked up a thing or two" samt "are you trying to tell us that you are an extremely slow learner?" på lager inför nästa "im a professional, ive been doing this for 40 years!". tror han är medveten om mina ninjaskills eftersom han hittills har hållit sej undan mej å en gång tillåmed försökt vara trevlig mot mej. en sak säger jag bara: hoppas han nån gång i framtiden lär sej svenska å av nån slump hittar den här bloggen å bestämmer sej för att gå igenom alla kommentarer - då ska han allt få se!

    SvaraRadera