måndag 5 november 2012

Dag 12 del2

upp 7100kr online efter 10 timmar. är kvar på spat. hade spelat 5 timmar till om inte jeppe ringt å sagt att han måste lämna macau idag pga visumet. så nu ska jag duscha, dra till lägenheten å boka biljett till fillippinerna antar jag. fan jag tycker sånt här är förjävla roligt, snabba puckar hockeyklubba :)

bredvid mej sover förresten 100 kineser i en stor vilosal. tog ur hörlurarna i 5 sekunder för att höra vad en servitris sa å under den tiden hörde jag 3 höga, oblyga fisar från olika håll i rummet.

har lärt mej en nyttig läxa idag btw. om man kommunicerar med nån som enbart besitter ytterst rudimentära kunskaper om språket ni talar så använd inte ordet "inte". min nacke är alles svullen å öm efter massagen och först så tänkte jag att det var konstigt då jag när massörskan frågade svarade "not too hard". det gjorde bitvis riktigt ont men vafan nån gång måste man väl låssas vara lite manlig så jag sa inget om att hon kunde ta det lite lugnare. det slog mej sen att hon måste ha förstått ordet "hard" men varken "too" eller "not". jag kom på konceptet efter att ha beställt 6 koppar kaffe och endast fått mjölk å socker i koppen efter att ha sagt "no milk, no sugar". "a cup of coffee" säger man om man vill ha det svart.

chipp chipp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar