ner 700 efter 8timmar. ännu en skitdag. har inget ont att säga om nån annan än mej själv idag. var ett jäkla trevligt bord. det minst värda bordet sen jag kom hit iofs men jag hoppades att jag skulle kunna spela bra å ha en edge. spelar riktigt bra i 5 timmar. kan inte komma på nåt jag hade velat göra annorlunda. sen så cbetar jag 35 in i 60 med AT på 887ss , en fisk lägger å en lite spyig reg synar. Turn är 7x å jag betar 50 varpå han slår om till 140. Jag synar å tänker att jag kan donk ut på typ Xs 6or, 9or, 10or å knektar å annars checka för att eventuellt checksyna. Rivern är Js å jag beslutar mej för att checka iaf, trots att det är det kortet jag bara måste bluffa på. Han betar 300 å jag tror det kan vara nån omahaskada jag fått för jag lade inte in några låga PPs i hans flopsyn-range. Jag tänker helt enkelt att, nu slår jag ingenting å lägger mej till slut. 15 sekunder efter jag foldat så blir jag på sån jävla tilt när jag kommer på att jag skulle ha ställt min 430 jag hade kvar. Är tiltad resten av sessionen över det.
Grindar upp till +500 å får in det med FD+GS på en flop å torskar en 1,1k pot mot ett set. Blir utdragen i småpotter utan att ge bort nåt efter att dom träffat. Går å äter.
Kommer tillbaka å gör en stilig bluff (hade nog skrivit att den var hjärndöd om den inte hade gått hem) å är tillbaka på breakeven. Nästa pott så höjer jag till 40 med K9hh efter att en limpat i en straddlad pot. Får 3 syn å floppen är Q87hh. BB samt limparen checkar. Hmm, den lite spyiga regen sitter på knappen å om jag checkar så kan han nog stabba (å kanske få syn av nån annan) så jag får checkraisecommita mej. Jag checkar å han betar 80 in i 140. BB som är en fiskreg synar 80 å den bra spelaren som limpat checkraisar till 240. Vi är typ 650 djupa å jag raisar till 570 i hopp om att han kanske kan göra nån slags hjältefold om han tänker som jag att deras rangar är ganska svaga så han har checkraisat light eller nåt. Han har ett set å jag går direkt hem när han kåkar upp.
Bah, sablars jävlar anamma va pissigt det känns. Visst är det bara 3inköp jag är ner dom senaste två dagarna men jag skottar i princip, så jag blir lite skitnödi å deppi när det inte går åt rätt håll.
Trist, men ingen fara. Du har fått uppleva hur lätt det går när man har
SvaraRaderaflyt. Ta det lugnt och låt situationerna komma till dig o återgå till att
håva in. Börja inte jaga.
Hand 1 känns spyig, förstår att det blir knepigt på turn och om handen var
klar där är det en syn om han är spyig. Men som nu att ni har 430 kvar
bakom o ett beslut till kvar. Kan ju inte syna turn om man ska c/f nånting
på rivern om han är spyig.
Tror inte de flesta grekregs värdebettar igen på rivern i villains spot med
indragen färg el stege. Så om han bettar river är det antingen med 7x/6x,
MISSAT drag el konterfittat litet pp.
Donka rivern? Tänk på hur dåligt det är mot en range av kåkar o bluffar,
och helst när det uppenbarligen är så viktat mot bluffar att vi fortsätter
på turn. Tänk alla gånger du donkar när färgen sitter och han inte kan
bluffa vidare med missat stegdrag och vice versa. Och sen när du har "rätt"
och han har träffat färgen, du donkar och han ,... synar, ofta, han är ju
spyig grekreg. Det känns nästan som att jag missförstått hur du menade, men
men.
Tycker som du spelade handen inte var så tokigt men att dina planer var
det. Tror man can c/c blanka, c/f de värsta korten, dvs såna som hans
bluffrange träffar så han bara kommer checka dem. Värst måste väl typ
spader 9 vara som tar bort en jättetugga av hans bluffrange och lämnar bara
kåkar. Js är väl ganska mycket blankare men inte optimalt, tror det är
ganska nära brytpunkten.
Allra helst i din situation bara lägga turn dock.
Andra handen lyckas du faktiskt få så mkt gratis info att du kan folda o
flina för att du lyckades komma undan gratis. Typ som om man skulle limpa
QQ för att en galning ställer över limps varje hand. Man limpar, galningen
lägger!, nitreg 1 raisar, nitreg 2 3b, nitreg 3 4b. Oförväntad ny info.
Börja skriva på detta igår och ser nu att det gått ännu sämre, ska kolla
över de andra.
Men som sagt, låt situationerna komma. Båda dessa händerna är tiltjagande.