ner 1000 på 3 timmar. sitter direkt i position på en rik arab som aldrig verkar ha spelat poker tidigare. Så han lägga sej 2 gånger (inklusive postlfop) under dom 2 timmarna jag såg på. sitter å tänker att jag ska trippla min stoploss om det så behövs, så länge han sitter där. han drar å jag är back 500.
bordet är inge vidare bra efter att han gått så jag tänker att jag ska hålla 1k som stoploss iaf. spelar tight till att börja med. känner hur tilten börjar släppa å jag vinner tillbaka lite. sitter typ 760 djup när en gubbe utg raisar till 25. jag gör en lite spyig syn med A6ss men hela bordet är djupt å det är ingen som 3betar mer än nödvändigt. floppen är Q85ss å utg betar 75 in i typ 125, 5ways. Jag raisar till 225 å en passiv spelare kallsynar från typ CO. vad ska han ha? gubben lägger å turn är Tc. Hade jag spelat bra så hade jag checkat här. ffffffffuuuuuuuuuuuu tänker jag bara. han kan ju ha nåt lägre färgdrag kanske.... jag betar 440 typ å han synar. rivern är Qx å jag har 60 kvar så jag checkar. han betar å jag betalar av.
det jobbiga är att jag inte kommer att vara mkt mindre på tilt när jag vaknar imorgon. så stoplossen är inte så jävla viktig egentligen. den drar mest bara ut på elendet kan man säga.
gulade mina $200 dollar jag hade på en pokersite tidigare idag också. börjar med att springa upp dom till typ 500 hu mot en otrevlig jävla amerikanare som chattar konstant om hur jävla usel jag är å hur duktig han är. han sitter till slut ut å frågar om vi ska spela nl100 hu ist. där spelar han lite mindre dåligt å lyckas gula mej. i början så tyckte jag han var lite underhållande i chatten men på slutet så stängde jag av chatten då det var nån åskådare som kom in å kommenterade hur dålig jag var osv osv. mest troligt en amerikan även han.
R.I.P Bin Laden.
Va fan ska jag göra nu då? Funderar på att gå tillbaka till casinot å hoppas på att jag kan spela lite bättre. Hade jag inte varit på tilt så hade jag inte raisat A6ss på floppen. inte för att det är ett dåligt spel men det finns supermkt värde i att syna där multiways å det drar ner variansen som fan vilket jag borde vilja med min patetiska "rulle".
bah, fuck it, jag skulle må så jävla dåligt om jag gick över stoplossen så jag stannar kvar på hotellet. men fuck va trist. vill ha action förihelvete...
Pre är jättebra. Håller med om att syna flop är mycket bättre än raise på alla vis, du vill inte isolera dig. Det blir väl lite mindre dåligt att raisa eftersom du är OOP vs många o det drar ner värdet en del på gångerna du synar o träffar.
SvaraRaderaTurn är cp, om han inte är nån jättefisk så måste han ju vara jättestark o jag förväntar mig ingen FE på en shove. Varför size 440? Tror helt enkelt du får checka och agera beroende på vad du får för odds, ofta begriper de ju inte betsizing så han kanske bettar 150 med set. Om det går ch/ch så har du ju ibland bäst hand också.
Jävla bra att du är disciplinerad med stoplossen. Det är skitviktigt, för även om det känns jobbigt nu så är det ingen fara alls. Men det skulle kunna vara det om du satt kvar och backade 3k.