ner 1000 på 7 timmar. ingen medvind idag heller. har just sålt mina sista aktier (har sparat tillräckligt för en flygbiljett hem typ) och börjar närma mej alles in på riktigt.
inte mkt att säga om dagens spel. jag är nöjd med min insats.
(edit)
bah, fuck it. tänkte låta bli att dra bad beats men vad spelar det för roll egentligen? sa inget när jag två dagar på raken fick lämna casinot efter att ha torskat spektakulära +1k-potter med nästnöt vs nöt (86 all in på 863ss 6x vs 88 samt AJss på 975sss vs 86ss, båda gångerna mot fiskar vilket gjorde chocken större) men nu när det gått dåligt en längre tid så känns det som jag vill berätta om lite oturshänder så ingen tror att jag bara pissar bort inköpen dag efter dag.
seriöst, jag har sprungit fruktansvärt dåligt här. kommer ihåg en hand från typ Dag4 där jag drar in en 3outare efter all in på floppen. den potten blev på typ 720. Sen vann jag en liten pott all in med par+gs vs överpar nån gång under de första dagarna. minns en hand jag vann med nötFD+2overs när jag checkraisa all in på floppen men den potten var nog mindre än 800, tror jag. självklart har jag glömt av några fler turhänder men dom kan ärligt talat inte vara många. har gjort en massa jobbiga folds. Har aldrig stackat 100bb med ett set, är nog knappt plus med AA, KK QQ osv.
idag var dock ett mästerverk i dålig varians. spelar kanske 8 händer de första 4 timmarna då jag är helt kortdöd (en del tiltiga saker som händer men inget spektakulärt). flyttas till ett nytt bord där det sitter en 170kgs kvinna i 30års åldern. Hon är glosögd å har en ljusrosa tröja på sej. första handen jag ser henne spela så limpsynar hon 10bb med A3o å vinner en ganska stor pott med triss i ess. nån hand senare har hon å en till limpat och jag raisar till 45 med KJss från BB. Hon är den enda som synar. Floppen är Q32r (inga spader). Jag betar 55 å hon synar. Turn är 4x å vi checkar båda två. Rivern är 7x å jag tänker att jag borde kunna få henne att lägga en 2a eller en 3a till ett bra pris så jag betar 105 varpå hon instasynar. Jag visar min KJss å hon slänger upp 75ss... Vet inte om hon tänkte att hon hade ett stegdrag på floppen eller vad? Hon blir så där aggressiv som fiskar kan bli när dom gjort fel men det blivit rätt och dom vill att andra ska tro att dom spelat bra. Jag får världens utskällning, på grekiska, samtidigt som hon gestikulerar vilt omkring sej, hon verkar förklara nåt för mej. Vad har jag gjort? Folk runt bordet skrattar. Det här var typ femte handen sen jag satte mej och jag har inte sagt ett ord. Enda potten jag spelat innan så raisa jag preflop å cbet/folda för checkraise på floppen. Jag växlar in 200 till så jag åter har 500 på bordet.
Hon spelar 100% av händerna å är ganska aktiv postflop. Typ limpsyna en stor raise med K3o OOP å sen minCR på KQJss, CC stor bet på Tx å en stor halvpottsbet på 7x vs NIT.
Inte många händer senare så raisar jag till 25 med KK efter att en har limpat. en synar och hon slänger in en 100marker. Jag förstår att hon velat raisa då hon har en massa mindre marker att syna med, men regler är regler å det räknas som syn. vi blir 4 som ser floppen T73ss å jag cbetar 70 in i 100. det blir bara hon å jag kvar i potten å hon minraisar typ till 145. Jag raisar till 230 och hon synar. Turn är 5x å jag ställer mina 200 sista å hon synar med 99 å träffar en 9a på rivern. Blä, tänker jag å växlar in mina 300 sista.
Hon raisar till 25 å jag synar med A3cc från knappen. Har vunnit en pott mot henne nyligen så jag har typ 450 på bordet btw. Floppen är A96ss och jag synar hennes cbet på typ halvpott. Vi blir ensamma till turn som är Ks och hon betar 50 vilket är en liten bet i förhållande till potten. Jag synar och rivern är 5x. Hon checkar å ser lite aggressiv ut igen. Tar upp en massa marker vilket jag antar är ett svaghetstecken. Jag betar 70 varpå hon instaställer för typ 260 till.... jag tänker i typ 3 minuter å kommer till slut fram till att om jag foldar å hon visar en bluff så kan jag få för mej att instaboka en flygbiljett hem efter att ha gett mina 260 sista euros i dricks till dealern, lr dyl. så jag säger "i think this is a bad call but if i fold and you show me a bluff i have to kill myself" å synar. vinner mot KxQs. Känns så sjukt att en sådan total monsterfisk ska tura in de mest avancerade lines mot just mej.
Får in det i ett bra läge preflop med AKss vs en halvstack som jag sett 3beta AQo tidigare. Han verkar på tilt nu också. Brädan blir 44622. jag skakar på huvudet å ser lite ledsen ut mot honom för att visa att jag inte har nåt bra. Han skakar på huvudet, ser ledsen ut tillbaka å lägger upp AA efter att ha väntat på att få se min hand först.
Träffar TP å får två gators värde så jag är uppe på 1000 (breakeven).
Elefantkvinnan limpar från mittenpos å jag raisar till 55 med AKo från BTN. det är en straddlad pot med ett par limpare. Hon slänger in en 100marker å en 5marker för att syna men det blir så klart en minraise som hon försöker att få upphävd, utan framgång. Hon har i princip anytwocards här men potten är stor nog att vinnas på en gång med A-high så jag raisar till 655. Hon blir grinig å ställer med AJo. Vinner, å börjar skrika YES YES YES!!!! å vifta med armarna som en stor, fet, rosa helikopter.
Det här var kanske hälften av allt som var tiltande vid borden idag, resten är mindre spektakulära saker som jag inte orkar gå in på. lägger man till ett färgdrag som missa från floppen så antar jag att jag sprang runt 2,8k under ev idag. Skulle tippa på att jag de senaste 2 månaderna sprungit närmare 20.000euro under ev. seriöst. har aldrig varit med om sån sjuk varians som dom senaste veckorna. Lyckas trolla fram ett bra pokerhumör inför nästan varje session men utan framgång. Sitter å ser på hur folk gör dummare å dummare spel för varje dag som går, känns det som. Ser regs utöva brainfarts å logicfails varje dag och dom spelar så slaskigt å konstigt att jag verkligen inte begriper hur mina resultat ser ut som dom gör. Ser en ny spelare å studerar honom ett tag för att konstatera att han är en uberfisk, det märkliga är dock att samma fisk oftast bara blir rikare å rikare å när jag till slut stött på stoploss så sitter han där med 3k typ å skrattar när jag går från bordet.
"å börjar skrika YES YES YES!!!! å vifta med armarna som en stor, fet, rosa helikopter." Tur att jag inte åt eller hade nåt i munnen när jag läste det. lol.. Men ta det lugnt o fortsätt som du gör, det vänder snart. Förstår att du har velat låta bli att "gnälla" över bad beats men det är nog bra o få ut dem också när det blir så här extremt.
SvaraRadera