skulle egentligen bara kunna mejla cliffnotes till dom som jag vet läser det här men jag tycker det är kul att typ skriva som en dagbok så ni får ursäkta fult språk samt konstiga detaljer.
upp 38 euro efter tieåenhalv timme. torskade ett halvt inköp i den andra potten vid bordet: jag öppnar till 25 från mittenpos med J9s. tre synar å floppen är J54r. två checkar fram till mej å jag cbetar typ 70. En synar i position å de andra lägger sej. turn är 3x å vi checkar båda två. rivern är J å jag betar.... hmm nåt stämmer inte med pottstorleken, potten var nog 140 på floppen å jag beta 80... hursomhelst så betar jag 100 in i 300 på rivern. han tänker ett tag å raisar till 250. Det finns inga vettiga händer han kan ha som jag slår så jag foldar men sitter i timmar efteråt å tänker att han säkert syna floppen med typ AQ, 65s eller nå skit...
lyckas otura ner mej till 250 (-750 för dagen) å känner hur svetten börjar tränga fram bakpå ryggen. ligger på mellan pinsamma 380 å patetiska 250 i typ 9 timmar men sen lyckas jag dra ut i en trevägs all-in å är uppe på 700 (-300). Jag ser det som ett framsteg att jag inte blev glad över att göra en fuling sådär men jag kan inte ångra hur jag fick in pengarna så jag behöver iaf inte skämmas. lyckas sen att bara vinna små potter hit å dit så att jag faktiskt får sluta dagen på plus.
direkt när jag satte mej ner vid bordet så frågar en grek till vänster om mej om det är ok att han röker å att jag ska säga till om jag blir störd av röken typ. Jag säger att det är ok å tackar så mycket för omtanken. Han verkar trevlig å vi pratar lite i några minuter. sen märker jag att han inte tänker sluta prata vilket börjar tilta mej. men han verkar supertrevlig så jag kan inte be honom vara tyst heller. jag försöker att inte ställa några frågor tillbaka utan bara svara å sen låssas focusera på pokern. han pratar på. till slut så börjar jag sätta i ipodlurarna direkt när han är klar med nåt utlägg. när han sen säger nåt så tar jag ut ena luren å ursäktar mej å frågar vad han sa för nåt, han tar om frågan å jag svarar kort men artigt, å sen tillbaka med hörluren igen. så där håller vi på typ 50 gånger med att han får upprepa sin fråga om allt från varför jag inte tycker om turneringar till hur han tycker att nån annan vid bordet spelat en hand. till slut känns det hela som en dålig sketch typ. "mummelmummelmummel" jag tar ut hörluren "excuse me?" "he bets like it is limit holdem" (nån har betat smått på turn) "yeah" säger jag å ler åt honom, sen snabbt tillbaka med hörluren. 10 sekunder senare "mummelmummel" hörlur ut. "sorry what did you say?" "what can the other guy fold for that little money?" "hehe, yeah", hörlur snabbt in. 5 sekunder senare: "mummelmum.." hörlur ut. "excuse me?" "maybe two blank cards" "yeah". osv osv. känner mej jävla asocial men jag var ju faktiskt ner i hålet så vad skulle jag göra?
wp
SvaraRadera