lördag 9 juni 2012

dag10

ner $231 på plo200 efter en timme.

ner 144 efter 4 timmar.

att spela live är så jävla äckligt. jag blir så hatisk. jag vet att det inte är så men det känns som om universum inte vill att jag ska få vinna i loutraki. nits som aldrig bluffat i hela sina liv blir besatta av demoner som tvingar dom att bluffa å sen visa bluffen för mej. när jag tänker tillbaka på några sånna situationer så känns det ärligt som om dom sett smått chockade samt konfunderade ut efter att ha slängt upp bluffen på bordet. detta skulle tyda på det där med att dom blivit besatta å inte förstår alls vad som egentligen hänt.

om dom här händerna hade hänt online så hade det inte gjort nåt:

hand1 - online

jag limpar 22 från utg å det limpas runt till smallblind som raisar till 30. bigblind ställer för 75 å jag foldar. handen är över för min del så jag för focusen till nästa bord.

hand2 - online

en fisk limpar utg å en dålig reg raisar till 45 på nl5/10. 5 spelare synar å jag synar med JsTs från bigblind, fisken synar också. floppen är Qs9s2h. jag checkar å den dåliga reggen cbetar 220 in i typ 330. en fisk synar bakom å jag checkraisar dom båda all in för 720. reggen synar å fisken synar sina sista 200 typ. turn är Td å rivern 9c. reggen vinner med AQo. aja, en flipp, nästa bord å nästa beslut, tack.

hand1 - live

jag sitter omgiven av rökande jubelidioter som tjattrar på ett språk jag inte förstår. "äntligen ett par, 22! quackquack". jag limpar hellre än raisar då det i teorin är väldigt lönsamt att floppa set å jag måste lägga mot en 3bet preflop då de flesta på bordet inte är djupa. "alla limpar, fantastiskt!" en fiskig spelare börjar rota i markerstapeln. 30 raisar han. "det här ser bra ut". bigblind ställer för 75. "aja, försök tänka positivt, nu har du ett lätt beslut iaf å dessutom så är jag inte kännd för att floppa set heller så fiskäcklet spara mej säkert 25". fold. alla foldar till fisken som raisa 30. han ser så jävla nöjd ut å säger på ett låssandsbeklagande sätt att han måste syna för han har par i ess. flopp: Td6d2s. "fitta.... så sick att han som ställde för 75 precis skulle förlorat ett pott å sitta short, i vanliga fall så skulle han bara ha synat med sin AQo" "aja, fuck it, brädan kan ju springa ut dåligt för mitt set å han med AA kanske inte skulle betala av iaf." turn Qx, rivern 3x. "aja, han kanske inte är den typ av fisk som stackar av 200bb-djup med ett överpar." han med AA skoopar potten å vänder sej sedan mot mej å säger (?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?) "first time i have aces for a week. finally!" vi har inte utbytt EN mening med varann innan den här handen men nu vill universum å demonerna att han ska göra det tydligt för mej att han ALDRIG skulle släppa sina ess. förbannade helvete.....


hand2 - live

...... rivern faller 9x å jag tittar lite sorgset på reggen å slänger upp min JTss på Q92ss Tx 9x. han ställer sej upp. han tittar nogrannt på bordet. tittar nogrant på sin hand som han håller i ett krampaktigt grepp. tittar på fiskens Q2o. tar en liten konstpaus å smäller sedan ner AQ i bordet. han vrålar, "yoohooo!" ställer sej rak i ryggen å viftar lugnt med båda händerna (som en trafikpolis som vinkar åt en bilist att köra förbi) å säger "ship it!". han sätter sej ner å börjar stapla upp markerna som ett glatt litet barn som fått lördagsgodis. sen vänder han sej till mej å säger (varför ska han säga nåt till mej??!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!) "thats exactly what i put you on". jag tittar bort å säger "nice slowroll". visste inte vafan jag skulle svara honom annars.

den här månaden kommer jag springa som en gud............................. sug min röv

2 kommentarer:

  1. Åhhhhhhhhhhhh va stört. Hur kan det bara fortsätta??? Man kan ju inte förvänta sig nån pokeretikett när de inte lärt sig poker än men VAD de säger och gör är som du sa, nästan som regisserat för maximal smärta.

    Wp båda händerna såklart.

    SvaraRadera
  2. tack :)

    skönt att få lite sympatier å inte bara få höra "dont tilt, malaka" från russe å alle

    SvaraRadera