ner 1100 på 10 timmar. var rätt kortdöd hela kvällen. inte så mkt intressant fram till 9:e timmen. har spelat bra hittills men misslyckas med exakt det jag hade som mål idag: ha koll på folks markerdjup. 3betar en isoraisande reg med AKo från BB vs CO. jag har ganska nyligen kommit tillbaka efter en sen lunch å reggen har tagit en fisks plats. har spelat med honom förut å bara antar att han har +100bb. floppen kommer Q73r å jag betar 120 in i 210. han synar å jag skjuter 210 på 2x. jag har sparat runt 50 då jag inte vill se desperat ut. kollar upp å ser att han har typ 95 kvar......... han rycker på axlarna å synar med TT. jag tror honom när han sa att han hade foldat turn om han hade haft mer kvar. så jävla uselt spel av mej på både flopp å turn om man antar att jag vet att han sitter short.
självklart så blir jag lite tiltad.
nästa hand så får jag KJo i sb å completar. floppen är K85ss å vi är 5 som är kvar i potten. jag donkar ut 30 in i 25. alla foldar fram till en dunderfisk på knappen som synar. turn är 2x å jag betar 90 in i 85. han ställer. jag har 220 kvar ungefär. jag lägger å han visar K8o för 2par. helt optimalt spelat mot honom, kanske hade kunnat överbeta turn men men.
nästa hand igen raisar jag AJs till 30 efter 3 limps. vi blir 5 till floppen T33dd å alla checkar fram till en lösaggro semifisk i CO som donkar 60 in i 150. jag har 190 å låter bli att gå all in vilket verkligen inte är en självklarhet för mej i min situation. alla foldar å han visar Jd. är 90% säker på att han hade JTo vilket gör min fold mkt bättre.
8 händer senare dubblar jag upp med AKo i 3betad pott. tänker att jag kanske kommer göra en comeback å va bra att jag folda KJ tidigare.
3 händer senare får jag KQ på knappen å raisar till 25 efter ett par limps. dunderfisken med K8o synar från CO efter att BB synat. Floppen är J42r å jag cbetar 45 in i typ 90. BB foldar å CO checksynar. turn är Kd så det ligger två ruter ute. då donkar han 60 in i 180 å jag synar. han var ganska passiv så när han väl stoppa in pengar med kommandot så fick man passa sej lite. rivern är 4d å han checkar. jag betar 120 då jag tänker att han nog oftast har en knekt där. då checkraisar han all in. jag har 180 kvar å lägger mej igen. tror det är result oriented att tänka att riverbeten är dålig mot honom där. han visar 22 för kåken.
när jag till slut gular så har jag iallifall top2 vs stege på 542r vs han lösaggrofisken så det var inte mkt att orda om där.
sammanfattningsvis så kan jag inte klandra mej så mkt för dagens minus. gjorde ett misstag som jag verkligen borde ha klarat mej undan men lyckades trots det göra några diciplinerade folds direkt efter, å med tanke på att jag är jag så får jag vara nöjd med det. tackade dessutom nej till en öl när jag var ner 500 å till vin två gånger på en pizzeria efteråt så wp imo.
Tycker det ser stabilt ut, wp.
SvaraRadera