onsdag 9 november 2011

Dag37

ner 240 på 11 timmar. spelade en satellit till EPTn å bubblade efter 7 timmar. 6 priser jag var chipleader när vi var 8 kvar. lade frivilligt in pengar i potten två gånger efter det. nån hade dock kommit på ideen att de fem första skulle ge 150 till 7an så jag fick tillbaka 750 iaf. känns så jävla tomt bara var helt inställd på att spela EPTn. tänkte inte sälja platsen även fast jag borde å tänkte inte nämna varken satellit lr Dag1 i turren. ville vinna hela skiten å bara skiva "loldonkaments" i bloggen. f i t . .

torskade 550 i cashgamet innan. spelade bra rakt igenom men sista handen var nog lite marginell. jag raisar QTdd från CO å får syn av en reg på BTN. jag cbetar 40 in i 55 på 346dd å han synar. turn är 9x. tänker att han är duktig å han har precis förlorat en stor pott så om jag betar turn så kan han raise commita med typ par+gs eller bara 86hh eller nåt då jag har spelat så tight så min range inte träffat bra alls å han kanske tänker att jag måste lägga ett överpar tillåmed. jag checkar för att checkraisa. han betar 110 vilket är en ganska stor bet. tänker att han kan beta så för att kunna folda med bättre samvete än om han betar nåt svagt. jag tänker att han borde ha mer än set å 75s här å att han inte kommer syna med nåt annat. han har 33 för bottenset. om min gorillamatte stämmer så räcker det med att han foldar 45% av gångerna typ. han borde kunna komma dit med fler händer än set å 75s tänker jag.

förlorade en 1250pott innan. jag raisar till 35 med AQo efter att tre limpat. vi blir 6 till floppen AT8r... det checkas till mej å jag betar 110 för att betfolda så klart. BTN synar å en dunderfisk som limpsynat OOP synar. turn är 4x å jag betar 250 för att betfolda. jag har 500 bakom å båda täcker. dom synar. rivern är 6x å efter att fisken checkat så är jag nästan på väg att vbeta typ 110 då jag nästan alltid borde ha bäst hand. tar mitt förnuft till fånga å checkar. reggen i BTN instacheckar å jag tänker att potten är min. fisken har 84o å reggen har ATo. antar att min halvpottsbet på turn inte var en halvpottsbet utan TVÅHUNDRAFEMTIOFUCKINGEUROS!!!!1 så jaja, nhs.

om man ska säga nåt positivt om dagen idag så är det att den snart är slut iaf. spelade jäkla bra i satelliten också, plus att jag sprang bättre än aldrig förr. fick in KJo pf å vann vs AJ å AA. ingen jättestor pott dock. en till rolig grej var att jag fick ett smeknamn som förhoppningsvis kommer hålla i sej (har alltid velat haft ett smeknamn). "The Taliban"! dom tyckte jag va alles vild idag :)

4 kommentarer:

  1. Hey - what's up - great read :)

    Good luck in Greece, eat lots of lamb and squid :)

    SvaraRadera
  2. Hey man! how r u doing? im fine here, trying to grind as much as possible before i go back to sweden around christmas. games are pretty good if you wanna come and visit. hope everything is well with you.

    SvaraRadera
  3. Hey - should be going to Cambodia / Thailand around Christmas myself. I would like to check out Greece some time for sure, but I haven't seen my girlfriend in about 1.5 years, so going to do that first in Asia :) Of course, you're always welcome to come stay with me in SE Asia if you like, once I settle on a spot..

    Plan for now is to hang out with Mikael R a bit, as he is experienced in SE Asia (and a cool guy!) and then decide on Cambodia or Thailand depending on my impression. I've heard the games in Cambodia are also very good, illegal in Thailand of course, though.

    Your blog is a good read - you really get a sense for the difficulties / stress that face a poker player (at least as far as the translator is understandable) - I can't believe you've kept it up for so long! Anyway - I know you're a great player, and I'm sure you'll have a big roll again soon :D

    Cheers, and good luck! Sweating your 65/35s from Canada ;)

    SvaraRadera
  4. thanks a lot! i might def take you up on that offer to come and stay with you in asia at some point. please say hi to Mikael btw! i miss asia and macau in particular. maybe we can meet up there some time :)

    hope you are doing great and that i can grind my way over to see you soon!

    SvaraRadera