söndag 13 november 2011

Dag41

upp 2080 efter 7 timmar. drog tidigare för att bordet inte var bra plus att jag inte kännde mej i rätt sinnesstämning. spelade två sessioner. den första så spelade jag tight, konservativt å solid. den andra så bluffraisa jag en callingstation på turn utan par lr drag samt commitade 550 med A9o preflop utan fold equity.

jag har en stark känsla av att A9o-handen var dålig men jag förstår inte varför. Dr kanske kan förklara.

straddlad pot och 3 limpar fram till Fi1 som sitter i CO, Fi1 limpar också. knappen limpar, jag och BB limpar också. på Straddlen sitter en reg med ungefär 250. Han är inte dumihuvet men han är alles för slaskig preflop. antar att han är på lite på tilt med tanke på stackdjup. har inte sett honom vara särskillt aggro pf men jag har sett honom limpsyna 18bb oop med 42s när effektiva stackarna var runt 70bb. han raisar till 90 och det foldas fram Fi1 som raisar till 300 med 250 bakom. knappen foldar. innan Fi1 raisade till 300 så tänkte jag att jag skulle kunna gambla 250 med reggen med tanke på alla döda pengar i potten. när Fi1 raisar så tänker jag att han också vill gambla mot reggen. jag tänker att han har en hand ungefär som min eller ett pp under 77. jag vet att Fi1 är ganska lösaggressiv å en session för nån vecka sen så 3b-commitade han 500 i en straddlad pot med ATo efter att jag öppnat utg 6handat.jag är ganska ny vid bordet men har redan sett Fi1 limpraisa från 50 till 170 när effektiva stackarna var runt 550, när han som öppnat till 50 lägger sej så visar Fi1 en 6a. jag tänker att Fi1 aldrig skulle kunna limpa en hand som dominerar A9 från så sen position med tanke på att knappen verkade tightpassiv. så jag ställer. floppen är T86 turn är 9 å rivern är A. jag visar först å reggen lägger buttert upp AKo. Fi1 muckar handen. känns lite spyigt att få in över 100bb 8handat utan foldequity men jag förstod/förstår inte hur det ska kunna vara dåligt. jäkla varians så klart men om jag tror att ett spel är bra så har jag svårt för att låta bli. vore tacksam för feedback!

2 kommentarer:

  1. With pretty short stacks, it has gotta be really high variance to play A9 / marginally profitable at best (definitely A9o, anyway). What are you playing? 2-5, 5-5, 5-10? I would just let a tight range protect me, make like, one or two moves a day, and shrug off "lost value" as a stress avoidance. But then again, I'm a nit. Still, if you make a conscious decision to be a total nit one day a week at random it probably couldn't be bad!

    GL!

    SvaraRadera
  2. im playing 2/5euros. my thought process when he limp/raised from late position was that he could never have me dominated while i could dominate his hand. turned out that he actually had jacks and is/was upset about my play. ppl say he is a good player but limping JJ in that spot and then not understanding how i can get it in with A9 is pretty hilarious. i think its good to nit it up most of the time but when i come across a spot that i think is +EV and will be good advertisment i ll spew like you never seen anyone spew before :)

    SvaraRadera