söndag 27 november 2011

dilemmat

har några olika alternativ angående giorgos.

1. skicka ett sms å skriva "fuck, disaster, am leaving loutraki asap, so sry but can not send u money"

2. föra över 100euros, skicka ett sms å säga att 200 är för mkt för mej att sätta över till nån jag knappt känner. skriva att han kan behålla pengarna om han vill å att han inte behöver höra av sej förrän jag fått tillbaka pengarna.

3. skicka över 200euros.

4. inte föra över några pengar å skicka ett email å förklara helt ärligt hur jag tänker å att jag beklagar så hemskt mkt om mina misstankar inte är berättigade.

5. ta 200 euros å ge till nån uteliggare eller dyl. å inte svara på giorgos sms nå mer. balansera ut skuldkänslorna samtidigt som jag inte kan känna mej blåst.

6. ringa å snacka med honom.

som det känns nu så lutar det åt alt.1 men alt.3 kanske är bäst (å obv inte ge honom ett rött öre om han så säger att han är kidnappad av maffian som inte släpper honom förrän jag fört över ett rött öre).

jävla skitsits......

det som gör att alt.1 känns lockande är att det slätar över hela grejen å sen så skulle jag faktiskt vilja åka hem till sverige på riktigt om ett par dagar. så om jag åker hem så vore inte sms en lögn. det var en DISASTER på casinot när jag fick in 99 vs A5s på A92r å torska mot runnerfärgen, jag LÄMNAR loutraki och jag KAN inte föra över pengar till nån jag inte känner bättre då jag blivit blåst på pengar i liknande situationer tidigare.

enda nackdelen med alt.3 är att jag kommer känna mej dum ett tag framöver (+ att jag blir 200euros fattigare förståss men jag skulle aldrig må så här dåligt över ett 200eurobeslut vid pokerbordet)

bah..

3 kommentarer:

  1. Look at it this way: Would you ask someone who you barely know to lend you money? Why should you accept someone who barely knows you asking you for money? There are a million posts on 2p2 about scams like this..

    Nevertheless, you can calculate your EV.

    - Percentage chance he just takes your money and you never see him again? I would say 80%+.

    - Whatever value you put on feeling a little guilty about not lending him money

    - Whatever value you put on feeling like an idiot for letting someone take advantage of you

    The decision seems pretty clear to me.

    By the way - funny relevant anecdote to share. When I first went back to Canada I met Alex from StarWorld (was assistant manager or something there). He was dealing at a casino. Anyway - missing Asia I decided to ask him out to play some poker and drink some beer after. Anyway - to make a long story short he was a total degen at blackjack and I lent him $100 (he wanted more but I refused) which he burned in a single bet. He said he would pay me back. Anyway - then we went to the parking lot and I see he is driving a new Lexus SUV. After that, we went to a bar and of course I paid as he didn't have any money left. After that - he completely avoided me - over $100 and a night of drinks! I really felt like such an idiot, and it was especially irritating as I saw that he clearly had enough money to pay me back.

    Don't make my mistake!

    SvaraRadera
  2. i totally agree with everything you said, but still shipped him the 200e since the guilt-factor was high enough for me in this situation with this guy. unless he calls me and say "thanks for the money sucker" i wont regret doing it. id say its +85% chance i wont see the money again but i made a deal with myself not to play ANY casino game or sport betting before i get the money back. giving the guy 200 was prolly like giving 200 straight to a casino and this notion, i feel, helps me to stay away from gambling against the house myself, in some way.

    still, excellent "post", thanks!

    SvaraRadera
  3. Sounds like a good deal, but remember the hardest deals to keep are the ones with yourself :\

    SvaraRadera