lördag 19 november 2011

kom att tänka på en sak

i början av året så satte jag upp några mål:

vinna/snåla tillräckligt för att ha en bankrulle på 500.000kr

göra min flickvän lycklig

klara av att göra 100 armhävningar på raken

springa runt sörbosjön på under 10min

har inte sprungit ETT varv runt sjön, har inte gjort SAMMANLAGT hundra armhävningar på hela året, har inte i NÄRHETEN av 500k, å dom misslyckandena bleknar i förhållande till resten.

det positiva är att det snart är ett nytt år å jag kan sätta upp nya mål. funderade på att sätta upp ett antal timmar jag ska spela men jag tror inte det är det bästa för mej. hade som mål att få in så många diciplinerade timmar som möjligt innan jul men även om jag sitter på flyget hem med 800 timmar å 20spänn i bagaget så kommer jag inte känna nån tillfredsställelse. så, bättre att sätta ett pengamål tror jag. ska fundera ut detaljerna å försöka att verkligen gå in för att uppnå målet den här gången.

får lite panik när jag tänker på hur lite jag har spelat de sista dagarna. hade ju bygt upp en tolerans för långa sessioner å är rädd för att tappa den. skulle vilja förvandla mej till en robot å sätta mej på casinot för en enda lång 1års-grind efter nyår. (hör hur nån spyr utanför dörren denna lördagsnatt å känner mej ändå nöjd över att vara nykter). problemet med att förvandla mej till en robot är att det med största sannolikhet skulle påverka mitt spel negativt. tycker så jävla synd om en kille i min ålder som spelar fler timmar här än vad jag gör men nästan alltid går back. han förlorar en pott å jag ser hur han sväljer tilten samtidigt som han synar en öppningsraise från en shortstack med 42s. poker är inte som ett jobb där man kan lämna hjärnan hemma å sätta sej å trycka på en knapp eller dra i en spak. jag tror att det skulle vara bra på många plan att ha en 2,5inköps stoploss för hela nästa året. dels så kommer det att minimera tiltskadan på rullen å sen även få mej att tänka till en gång extra innan jag gör en herocall eller en marginell bluff.

känns bittert att bli väckt tidigt imorrn för att gå å titta på finalbordet ist för att sova ut å grinda på. känns bittert som fan. 

1 kommentar:

  1. It's hard to be self-aware. If you're prone to tilt, might even consider having a one buy-in stoploss ;) I used to switch casinos if I lost a buy-in.

    SvaraRadera