måndag 1 augusti 2011

$2 back! (2007 12 sep 08:50)

När jag vaknade i morse så mådde jag lite illa efter gårdagens storförlust. Det är nackdelen med det liv man har valt. Om jag tänker efter riktigt hårt så är det ändå sådana här dagar jag innerst inne uppskattar. Jag vill inte leva ett liv där allt är förbestämt och samma gamla lön dimper in på kontot den 26:e varje månad (eller när nu lönen brukar komma?) alltid samma summa, varken en krona mer eller mindre. Jag vill ha lite bergodalbana! Om man aldrig fick ta smällar tror jag att det skulle vara svårt att uppleva samma kickar man få när det går bra.

Jag kom fram till att om jag har problem med att förlora $1400 på en dag så har jag inget i den här branschen att göra och efter den tanken kändes det plötsligt mycket bättre. Det är så man får tänka - att jag förhoppningsvis kommer att spela så högt en vacker dag att jag enkelt kan få tillbaka dessa pengar genom att sno blindsen från ett $500/1000-bord. Lätt som en plätt!

Två polare kom förbi och vi satt och snackade poker i några timmar och jag började bli mer o mer spelsugen. När dom dragit var det dags att sätta igång och jag bestämde mej på en gång för att gå ner och spela på $.50/1 för att få tillbaka självförtroendet samt lite av bankrullen. Det är alltid lite obehagligt att återvända till brottsplatsen (pokerklienten) efter en tung session så jag gick in och lästa några pokerbloggar först. Då ser jag att jag har fått ett meddelande från en som bloggar här på expressen som frågar om jag har lust att snacka lite poker över msn och att han tycker att jag verkar ha vettiga idéer när det gäller poker. Fan vad det värmde och jag känner direkt hur självförtroendet stiger.

Jag sätter mej ner på tre $.50/1 bor och bestämmer mej för att dominera och krossa alla som vågar sitta kvar!

Dagens session var en av de roligaste jag spelat på länge och jag spelar aggressivare än vad jag någonsin tidigare spelat tror jag. Det känns hur som helst väldigt stabilt och när folk försöker tukta tillbaka så över-tuktar jag dom och dom ger sej efter att ha sett att jag är komplett galen och inte det minsta rädd för att köra in keramiken!

Tyvärr så har jag en del otur i de stora potterna och slutar därför dagen på -$2 vilket jag tror jag kan leva med. Det viktiga var i alla fall att jag hade diciplinen att gå ner i nivå och att jag snabbt återhämtade självförtroendet och kunde spela mitt bästa.

High variance är dörning!
Skrivet av mr_suspekt den 12 sep 08:50   |   Redigera

Kommentarer

Inlägget har 1 kommentar

Tjenare...

Anmäl
glad att du har hittat tillbaka glöden.. kämpa på d finns hårda/tunga dagar då man verkligen hatar poker... men till slut inser man hur kul och d är. allt som händer måste ha en vändning i poker. dåligt som bra. Lycka till
Skriven av FishSimon den 12 sep 12:36

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar