Tillbaka i Sverige. Var på Daldansen i Hedemora igår och idag. Jag och en polare köpte sammanlagt över 1000 lotter i ett godislotteri där man kunde vinna typ 3kg Gott&Blandat. Vi vann ingenting...
Vi stod kvar och öppnade lotter trots att dom egentligen hade stängt men dom tyckte väl att det var värt att hålla öppet lite längre med sådana bra kunder. Till slut så fick dom nog och sa åt oss att komma tillbaka nästa dag.
Idag var jag där igen och köpte hundra lotter till. Då berättar lotteritanten att det var in en farbror direkt efter att dom hade öppnat på eftermiddagen och köpt 2 (!!!!!!!) lotter var av den ena var vinnst. Jag förklarar för damen att det inte finns nån rättvisa längre.
Plötsligt kommer det fram två snorungar som köper 5 lotter var. Jag känner på mej vad som kommer att hända och mkt riktigt vinner dom på sina fjuttiga 10 (!!!) lotter. Då tycker lotteritanten synd om mej och berättar att det redan har gått 5 vinstlotter idag och att jag borde ge upp. Och det gjorde jag. Lotterna kostade bara 2kr styck men när jag skulle hem o spela igen lotterihålet torskar jag även $1500 på nätpokern, sorg...
Nej då, pengar är väl en världslig sak och jag är bara glad över att vara hemma i Sverige och träffa kompisar och familj igen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar