måndag 1 augusti 2011

bustade precis ut från APT Macau (2008 29 aug 15:49)

$5300 buy in, suck and swallow have a nice weekend (sug å svälj trevlig helg)...

Jag borde dock ha bustat vid två tidigare tillfällen om inte turneringsspelare sög så fruktansvärt hårt:

Hand 1.

Jag synar utgs höjning till 200 med AKo när blindsen är 25/50. Alla inblandade har runt 10.000 chips.

En spelare som jag inte har sett spela många händer synar bakom mej och big blind synar också.

Floppen kommer K67 med två klöver.

Preflop höjaren checkar och jag betar runt 2/3-pott. Han bakom mej synar och de andra lägger sej. Jag var berädd på att eventuellt komma undan mitt toppar om jag hade stött på motstånd på floppen men nu sätter jag han bakom mej på en sämre kung/stegdrag/färgdrag då han bara synar.

Turn är ruter A.

Jag betar runt 60% pott och han synar. Nu är jag helt säker på att jag har honom slagen, hade han slagit om på turn hade jag kanske kunnat vika.

Rivern är spader 9.

Jag checkar då jag inte tror att han kommer att betala av mej med typ KJ och samtidigt vill jag ge honom chansen att bluffa om han har missat färgen eller stegen.

Han checkar bakom och jag lutar mej fram för att håva in potten. Då lägger han upp 77 för ett floppat set... "I thought you had aces or kings, would you have called me if I bet the river?" Jag skrattar och gråter innombords.


Hand 2.

Jag hittar KK från tidig position och höjer tre gånger big blind till 300. Knappen synar och small blind som är en 60årig engelsk gubbe 3betar till 1150. Jag synar och knappen lägger,

Floppen kommer 369 med två klöver.

Han checkar och jag betar 2500 som är runt pott. Jag har då runt 4500 kvar. Han synar.

Turn är J i klöver och han checkar. Jag tror inte att han har färg men jag satte honom på TT-AA och om jag har honom slagen tror jag ändå inte det finns nåt större värde i att beta.

River är spader 9. (3699J med tre klöver)

Han checkar och jag ser inte hur jag ska kunna få betalt av en sämre hand så jag checkar också. Han slänger upp AK i klöver för en turnad nötfärg... Tack så bra, wp mister.

Sen utnyttjar jag min tighta image till att stjäla mej upp till nästan 7500 chips igen.

Sen kommer den här handen:

Jag sitter på cut off och en spelare som har spelar väldigt tight limpar från utg+1. Han har hittills aldrig gjort något motstånd postflop och han verkar vek i allmänhet. Jag höjer till 675 då blindsen är på 100/200. Han synar.

Floppen kommer 997 och han får nån jävla spasm och leder ut för 1000 chips. Jag sätter honom direkt på 22-66 samt 67 eller 87 typ om han inte bara har två random överkort. Jag slår om till 2050  vilket iofs är en minhöjning men den är är rätt stor i förhållande till våra stackdjup.

Han funderar en stund och synar sedan.

Turn är en 7:a och jag ger upp min bluff (jag har 84o btw), har han en 7:a släpper han aldrig och har han ett lägre pocketpar så leder jag för tillfället med 8 hög då hans lägre par har blivit värdelöst. Han checkar och jag checkar.

Rivern är en 6:a och han checkar och jag checkar igen. Han slänger upp KTo för Kung-hög och tar hem potten. Jag ångrar inte hur jag spelade den handen dock.

Sen har jag inte så mkt marker kvar och bestämmer mej för att köra lite high variance och satsa på att bygga upp min stack igen. Det gick inte så bra efter att min table image blivit lika med 0 efter att ha visat upp 84:an.

Sen gick jag och spelade lite cash game men slutade efter att ha kännt mej ofokucerad.

En nedrans sugig dag med andra ord. Det positiva är att polaren som jag har 50% på fortfarande är kvar i turneringen samt att jag träffade en söt servitris på en restaurang här i närheten.
Skrivet av mr_suspekt den 29 aug 15:49   |   Redigera

Kommentarer

Inlägget har 5 kommentarer

Back in business?

Anmäl
Så du e tillbaka i Kina igen nu? :-) Vad e det för fel på Svedala..? Kul att du skriver igen. Hur har det gått det senaste? Vilka stakes lirar du på nu? Ska nog själv så sakteliga ta upp pokern på nåt mer elr mindre seriöst sätt igen. Kommer höra av mig mer i framtiden :-) Ha det gött!
Skriven av Hayden_Zeke den 30 aug 08:42   |   Radera

O en grej till...

Anmäl
...fan va' gött att du har med dig en dator med svensk tangentbordslayout nu..! :-P
Skriven av Hayden_Zeke den 30 aug 08:44   |   Radera

tjenare mannen!

Anmäl
jag lånar polarens laptop med svenskt tangentbord men dessvärre kommer jag nog att skriva mest från min gamla i fortsättningen. Jo tack det har gått bra och jag spelar NL$1000 online och NL(HK)$20.000 live nuförtin. Hoppas du kommer igång med pokern igen och låter fiskarna smaka på din vrede!
Skriven av mr_suspekt den 30 aug 11:47   |   Radera

Mr_suspekt !!!

Anmäl
har jag blandat dig med någon annan eller spelade inte du på väldigt låga nivåer för en tid sen? kan vara jag som är full eller har blandat dig med nån annan snubbe. vilket fall som helst, lycka till.
Skriven av highroller den 31 aug 09:07   |   Radera

jo jag spelade väldigt lågt förut

Anmäl
men nu har det börjat gå lite bättre för mej:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar