måndag 1 augusti 2011

Debut på $10/20!!! (2007 18 okt 02:51)

Min highstakesdebut blev inte vad jag trodde att den skulle vara. Jag hade sett framför mej att jag grindat mej igenom alla nivåer och kunde spela med en stabil bankrulle den dagen jag för första gången skulle sätta mej på ett $10/20-bord. Föga. Min highstakesoskuld togs visserligen men man kan lugnt säga att jag kom för fort!

Vi hade hur som helst sparat $230 på FullTiltkontot ifrån gårdagens katastrofskottning på $5/10. Jag bestämde mej för att grinda upp dessa dollars för att minska gårdagens "hål" på $3k. Jag sitter hemma hos polarn och multitablar $.10/.25 medan han spelar omaha på sin laptop. Jag lyckas spela upp mej till $450 på runt 45 minuter och går sedan upp och vinner $159 till på $.25/50.

Då frågar jag hur mycket han tycker att vi ska ha för att gå upp på $.50/1? Efter moget överläggande beslutar vi oss för att det bästa är nog ändå att sätta in $200 på tre stycken $5/10-bord istället. Mm man vill ju inte satsa allt på ett kort, bankroll management är ju faktiskt A och O i poker (moahahahah!).

Vi hinner knappt få upp bord #2 innan vi torskat ett inköp på bord #1. Då gäller det att tänka om, lägga upp en smart strategi! Det bästa vi kom på var att sätta in hela rullen på ett $10/20 vilket motsvarar ett drygt minimum buy in. Och nobelpriset för bästa investering går till.....

Vi lyckas squeeza till oss $150 under det första varvet men nåt varv senare hittar knappen QQ då vi gjort oss själva commited preflop från big blind då small blind har synat knappen. Vi lyckas inte dra ut honom med våran K3s och så var den debuten överstökad. Jävla rigg!!

Nu ska jag antagligen spela microstakes och satsa på att vinna 20 buy ins för att på så sätt ha råd att köpa in minimum på ett $10/20-bord imorgon också!

Jag måste ha råkat slagit i huvudet i väggen medan jag sovit med tanke på hur jävla korkad jag har blivit!

tjoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar