Jag spelade lite heads up pa prima idag. Jag spelade endast ett bord och det flot pa bra och jag spelade verkligen mitt "A-game" (pa toppen av min formaga) hela tiden. Plotsligt satter sej en spelare pa ett annat bord dar jag sitter och vantar, nu spelar jag alltsa tva bord samtidigt. Simsalabim sa forvandlades mitt A-game till mitt F-game och jag borjade malas ner utan att jag kunde gora nat at det.
Min nya strategi blev helt enkelt att spela ABC poker och mer eller mindre bara spela de korten jag tilldelats da jag inte hade tid till sa mkt annat. For er som inte spelar poker alls sa ar den strategin ratt skrattretande i heads up sammanhang.
Forst blev jag lite knackt, vafan, jag brukade ju spela 10 bord at gangen for nagra manader sen, vad har hant?! Jo det som har hant ar att jag har borjat spela mkt battre poker an vad jag gjorde under min tid som multitablande low stake grinder. Det ar svart att saga hur mkt jag egentligen utvecklats de senaste manaderna men jag vet iaf hur och varfor jag utvecklats sa pass mkt:
Jag har gatt i fran autopilot till stridsplanspilot!
Mitt tips ar alltsa foljande: spela ett bord at gangen och anstrang dej verkligen for att hitta reads och optimala lines mot just den typ av motstandare som du spelar just den har handen mot. Kartlagg hur dina motstandare spelar sina olika typer av hander. Hur spelar han egentligen toppar ur position pa en torr flopp? Hur mkt betar han pa rivern nar han vardebetar en hand som bara slar toppar? Spelar han alltid dragen aggresivt? Ar han radd att spela stora potter med endast ett par? osv osv.
Ett annat tips ar att testa pa heads up. Det kanns verkligen som att det ar den renaste formen av texas hold em! Du tvingas hela tiden vara pa din vakt, spela marginella situationer samt ha jarnkoll pa din motstandares tendenser och det ar val egentligen det som ar karnan i texas hold em?
Jag skulle vilja skriva lite mer strategi-inlagg i bloggen som jag gjorde nar jag borjade blogga. Jag vet arligt talat inte varfor jag slutat med det? Om nan hittar nan rolig hand jag postat pa bloggen sa fraga garna hur jag egentligen tankte sa lovar jag att komma med nan fyndig analys.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar