Det var dock av misstag men spritdrickandet var for ovrigt endast en tredjedel av de bad beats jag akte pa inom loppet av en minut idag! LOL.
Jag har runt 13.000kr pa ett 25/50-bord nar den har handen utspelas:
Det ar ett nio-manna-bord och jag limpar in fran UTG+1 med 68 i klover efter att UTG har limpat fore mej. Nagra till limpar in och far se floppen AJ3 (tre klover).
Jag floppar alltsa en 8-hog farg och leder ut strax under pott efter att det checkats fram till mej. Alla lagger sej till UTG som check/raisar mej typ tre ganger storleken pa min bet. Han ar for ovrigt en dunderfisk som check/kallsynade 400 big blinds med AQ da potten var under 100BB pa bradan: AJ976!
Jag synar hursomhelst och turn ar spader kung. Han checkar och jag leder ut 3.000kr. Aterigen sa check/raisar han mej men denna gangen ar det all in som galler. "Jag har en farg, han ar en fisk som antagligen aldrig skulle komma undan tvapar" tanker jag och synar. Nu ar potten alltsa runt 26.000kr.
Jag har bestallt in ett glas med mineralvatten med is och en skiva citron som star pa ett litet bord till hoger om mej. Till vanster sitter ett fyllo som har ett whiskeyglas som alltid blir pafyllt om nan i personalen ser att det ar tomt. Hans whiskeyglas star alltsa pa ett likadant bord som mitt fast till vanster om mej.
Jag tanker mej inte for riktigt utan stracker mej till vanster efter vad jag tror ar mitt mineralvatten. Det olyckliga ar att fyllot inte bara dricker whiskey utan aven nan slags genomskinlig vodkagrogg som ar upphallt i ett glas av samma modell som mitt vattenglas och som dessutom innehaller is samt en skiva citron. Jag hinner svalja en stor klunk och sen en liten innan jag hinner inse vad som har hant.
Dealern lagger i samma ogonblick upp rivern som ar en acklig liten klover 2:a. Jag fylls anda av lite hopp da min motstandare suckar uppgivet da rivern faller. Han maste ha par i ess, tvapar eller ett set! Jag lagger upp min 8-hoga farg och han drojer en bra stund innan han lagger upp en rivrad fargstege med 45 i klover! En out...
Vad ar oddsen for att han forst ska dra en 1outare, sedan slowrolla noten samt att jag av misstag ska raka dricka sprit, allt inom loppet av typ 30 sekunder???
Jag kunde inte annat an skratta och saga "nice hand sir". Det blev helt enkelt for mycket for att jag skulle orka bli upprord.
Hur som helst sa blev det bara enochenhalv klunk sprit for mej idag och har inga planer pa att lata de bli fler inom den narmsta framtiden!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar