jag har hittills försökt stänga detta inom mej. bita ihop och försöka inse att jag inte har nån rätt att klaga med tanke på att jag lever ett, vad säkert många skulle kalla "ett gott liv".
"tänk på dom som har det värre", "tänk på uteliggarna i stockholm, dom skulle nog gärna byta med dej" håll käft. en våldtagen somalier vars familj just har blivit mördad och som nu väntar på att långsamt förblöda från underlivet om inte bristen på föda ser till att hon svälter ihjäl innan, skulle säkert tycka att det vore himelriket att få sova i ett varmt soprum i ett land där man knappt riskerar att bli mördad eller förföljd. det jag menar är att allting är relativt.
En spik i foten...
så om det sticker i ögonen på nån jävla idiot som anser att jag inte har rätt att klaga så, håll käften bara! för nu är jag tamefan less. färdig som människa, färdig som pokerspelare. jag sa högt idag att jag ska sluta spela poker. jag menade det då.
ser ingen mening med det längre.
allt är bara svart o djävligt. tilt tilt tilt tilt tilt tilt tilt tilt tilt tilt tilt tilt tilt tilt tilt tilt tilt tillt tillt tilt tilt tilt tilt tilt til t itlt tlit tilt tli t ilt til t til t itlt tli t tilt tilt til t til t ilt til ti ltl tli tl lti lti lti tl tlit i tl iltitltitlitlti ltitltilttil itli itl tli liti tl itlt tl itl il ilt ilti lt t ll ti litli tl tiltil ili tltil l ilt il il til tili tlit l ilti tlit l til ilti tltiltitlitltiltitltlttiltitltitlttilttittltittltitlttitlttitltilttlitltitlttilttlitltitittitlltitlilitltiltlti lt i ti li tltil til itl til itl tilt l ti ti tltilti tli tl ti li tlti l titli tl tili tli ti tl til ti tli titli ti t tlilti tlti l itlt ilt.
oops nu blir väl det här inlägget cencurerat...
åssåattif
ni talar bra latin cencurgestapo
adolf i paris rapar sirap i floda
jag har slutat dricka, slutat röka och jag beter mej inte som ett svin längre, vad fan begär livet mer av mej?! svara då, ja svara!
så där, nu känns det uppriktigt bättre. 2009 har hittills varit den största besvikelsen sen Rovdjuret II (1990) och plågorna har varit jämna som... ja inte fan vet jag, nåt väldigt jämt iaf. Kan inte säga att jag har haft nån jobbig variance utan jag har långsamt fått de resultaten som en förlorande pokerspelare kan vänta sej.
en gång i tiden så trodde jag att jag kunde spela poker bättre än de flesta. lol, hade varit mindre pinsamt att säga att jag trodde på jultomten eller tandfeen. Det finns bara en tomte, en tilttomte och fast än han inte har ett långt vitt skägg så är han inte sämre på att dela ut presenter till de som råkar komma i hans väg. "finns det några mediokra påååååkerspelare här?" säger han innan han ger dom som svarar "ja" klappar på alltifrån ett par big blinds till en årslön för en halvtidsanställd knegare.
livet leker
säkert för många
men för mej är det slut på sötebrödsdagarna och stressen, pressen, allvaret och sorgen är mina enda lekkamrater.
merry merry christmas fisknyllen!
Skrivet av mr_suspekt den 12 maj 21:15 | Redigera
Kommentarer
Inlägget har 1 kommentar Comon. | Anmäl |
| Sluta gnälla. Kliv ner i nivå och lite table selection bara så är det klart. Det finns så mycket fisk, varför stångas mot de som är större. Slappna av, läs Don Quijote och Musashi´s "Book of Five Rings". Annars kan du alltid träna på att ha tur. Sätt dig vid ett bord med hajar, spela any two suited från any position, bluffa hela tiden och slå sedan sönder datorn när du är färdig med att dela ut chips. Kom igen bubben, du kan ju lira. Jobba med psyket och du vinner. Sätt upp mål kanske, ett långt som bryts ned i ett par kortare och något litet mål per dag som du kan lyckas med. När hade du t.ex. tänkt sluta med poker innan du skrev detta? Har du funderat på det? När pengarna är slut, när du vunnit så mycket att du är nöjd (jasså du), när du måste stjäla eller låna för att överleva, när du fyllt 30, 40, 50, när du träffat ditt livs kärlek? Detta var inte meningen att försöka hjälpa, det är jag inte kapabel till. Däremot, se det som en liten klapp på käften. Jag gillar din blogg, du verkar rätt skön på ett lite vilset sätt. Känns som om jag känner igen vad jag tror vara vreden på dig själv, att du inte fattar bättre, gör om samma misstag igen och igen. Du verkar inte vara den som tror på rigg eller gråter över varians. Önskar dig lycka till och att du kryper upp ur gropen. Kanon att du lagt dunken och ciggisarna åt sidan. Hoppas nu att det går bra för dig. Du är kool, ryck upp dig. Sorg har inget med Poker att göra. /Pappi, som gulat lika ofta som en Tourette´s-kille säger ****** | |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar