måndag 1 augusti 2011

Live poker (2007 3 okt 01:22)

Spelade lite cash i lokalen ikväll. Av någon anledning blev det bara 3/6kr trots att vi som spelade normalt sett brukar spela lite högre. Jag plussar 4.000kr vilket är ett bra resultat. Jag är väldigt nöjd med en syn jag gjorde mot den "bästa" spelaren i lokalen (jag tycker naturligtvis att jag är snäppet bättre men han spelar högre än vad jag gör på nätet så jag ska bara hålla käften) då jag betar turn samt bet/synar en kraftig raise på rivern:

Jag har Kh4h och synar en raise ur position (inte att rekomendera) och floppen kommer: KcQc4s

Jag checkar till honom och han checkar även han.

Turn är Qh

Jag betar nu ut runt pott och han synar.

Rivern är Jc så nu ligger det alltså tre klöver på bordet: KQQJ4

Jag vet att han hade betat ut på floppen med färgdraget så det är jag inte rädd för. Har han träffat hålpipan och jag synar av honom så har han ändå inte haft implied att syna turn.

Det enda jag är rädd för är JJ som han hade spelat exakt så men det finns så väldigt få kombinationer av JJ han kan ha så när jag vet att han kan floata mej helt tom på turn för att sno den på rivern så blir det en enkel syn. Dessutom hade han självklart även betat ut med AK på floppen samt slagit om med en Q på turn.

Jag betar ut 2/3 av potten och han höjer 3ggr min bet. "Det är ditt" säger han när jag synar och jag förstår inte varför han fortfarande försöker bluffa en synfisk!

Hade som sagt $121 kvar på PartyPokerkontot och nu har jag fått för mej att jag ska försöka spela upp mej rejält utan att sätta in nånting. Vi får se hur det går med det.

Tjo!
Skrivet av mr_suspekt den 3 okt 01:22   |   Redigera

Kommentarer

Inlägget har 1 kommentar

Ursäkta för

Anmäl
kanske en dum fråga. Men vad menar du med detta? "... floata mej helt tom på turn..." Vore kul att förstå lingon! :-)
Skriven av unnulv den 3 okt 14:22   |   Radera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar