Jag gjorde en lite tiltig grej med AQ som jag visserligenhar funderat på att göra flera gånger förut men just den här gången var kanske inte det bästa av tillfällen. Jag raisar upp med AQ i tidig position och får typ fyra syner.
Floppen kommer 349 med två spader.
Jag låter bli att c-beta då det är svårt att tänka sej att ingen ska ha träffat nåt eller plockat upp ett drag med så många spelare på floppen. Det är ett väldigt bra och moget resonemang tycker jag. Synd bara att jag låg lite back och suktade efter någon form av "high variance" move som kunde snygga till dagsresultatet.
Jag checkade i alla fall och alla checkar fram till en aggressiv spelare i näst sista position som betar $40 in i potten på $38. Det foldas fram till mej och jag börjar försiktigt att koppla bort det lilla förstånd jag har i huvudet och börjar samtidigt att fingra på "raise-mätaren". "Ah men vad fan kan han ha då?"
Hans starka bet känns mest som ett drag som vill ta hem potten på en gång annars kan han kanske göra så där med ett mellanpar typ 88 som han tror han leder med och som var lite för lågt att 3-beta med preflop. Min nya tanke är att om jag slår om kommer han att kunna lägga alla par då jag, med min line skulle kunna representera AA, KK eller QQ. Dessutom leder jag för tillfället över ett drag (coinflip är det väl iofs men med tanke på att det ligger $79 i potten tjänar jag nästan $40 på att ta en coinflip här). Synar han med typ 88 eller TT har jag fortfarande 25% equity och har han settat så hoppas jag att han gör nåt bra för pengarna, kanske skänker han lite till UNICEF? Nu känns det plötsligt uppenbart att jag måste slå om. Jag slår därför om till $160 och lämnar typ $39 kvar vilket gör att min raise ser farligare ut än om jag hade ställt (så jag tänker så i alla fall).
Han timar nästan ut men ställer till slut med TT och jag drar inte ut med mina 6 outs (nätpoker är riggat!).
Jag tänker ta ett långt analysparty med mej själv och min PokerTrack (ett program som loggar alla händer jag spelar) ikväll för att se om jag kan förändra någonting till morgondagens spelande. Som nykter alkis är väl det så nära ett riktigt party man kan komma?
Aja, I'll be back!
Skrivet av mr_suspekt den 10 sep 03:23 | Redigera
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar