måndag 1 augusti 2011

väldigt vettig kommentar! (2007 20 okt 02:46)

donkey

<A href="javascript:goAbuse();">Anmäl
Skriven av Superstarden 19 okt 15:33   |   <A onclick="javascript:return confirmSubmit();" href="http://blogg.expressen.se/mr_suspekt/entry.jsp?messid=296225&action=remove&commentid=275616">Radera
Om du ändå tänkte syna hans all-in, varför checka på turn. Bättre att du ställer honom direkt. Då finns även chansen att du vinner om han lägger sig.

Jag önskar att fler spelare ville ge mej kritik i de händer jag postar här. Superstar verkar vara en bra spelare och jag håller med om att en check/syn på turn är det sämsta alternativet i 90% av de här situationerna. här är dock min förklaring:

helt sant i de flesta fall mot hyfsade motståndare. den här spelaren checkade jag dock till för att han antagligen skulle checka bakom med KQ, KT, QJ och alla sådana händer men ställa med AQ, AT, QT. Min read var alltså att han skulle checka ner ett par och endast ställa med 33, två par eller stegdrag. Jag tror samtidigt inte att han lägger sej på turn med nån hand han synar floppen med så planen om han checkar turn är att check/syna alla rivrar som är lägre än en 9:a och check/folda högre rivrar.

Jag är medveten om att detta är ett väldigt marginellt spel från min sida men jag litar på min spelstrategi då folk gärna betalar av mej light i de stora potterna.

Jag förstår ditt resonemang och jag spelar bara så här runt 10% i dom här situationerna efter floppen. Oftast så check/foldar jag den floppen med så många spelare i potten men igår var ett undantag. För övrigt så var min 3bet preflop på tok för vek och det var ett misstag.

fortsätt gärna kommentera mina händer Superstar, jag uppskattar det verkligen. särskilt då du verkar vara en bra spelare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar