Jag plus HK$5500. Polaren minus HK$5500 = +/-0. Jag tycker synd om bade mej och honom men mest mej. Han har typ dubbelt sa stor rulle som mej och har tjanat runt 70.000kr pa mej genom 50/50 deals vi kort de senaste aren.
Tror ni att det kanns bra att forst backa 14 dagar pa raken for att sen plussa runt 50/60.000 pa tre dagar - bara for att sen vara tvungen att ge bort hela vinsten?
Hur som helst, jag vet att det har bara ar kortsiktiga resultat och att polaren som verkligen ar en hejare pa poker kommer att ga plus manga dagar da det ist ar jag som backar men just nu kanns det faktiskt ratt jobbigt.
Fan vad kul vi hade idag forresten! Vi drog till ett casino och traffade en sjukt rolig korean som vi spelade baccarat med. Det var jag, polarn, en till svensk snubbe som jag tror heter Hakan (med ao) samt den dar koreanen.
Det borjade med att vi skulle satsa en tusing var. Vi torskar och beslutar att vi ska spela for en tusing till. Vi torskar igen. Ok, fair enough sager vi och borjar bege oss ut fran casinot. I rulltrappan ner sa sager nan plotsligt "men ska vi inte testa en tusing till?". Fragan foljs upp av tre snabba "ja" och vi tar rulltrappan upp igen.
Vi vinner upp till typ 6.000 och da kommer jag pa att min snusdosa far besluta om vi ska spela pa banker eller player. Jag flippar alltsa dosan och hamnar den upponer blir det player och vice versa. Folk ser att vi ar heta och slar sej ner vid varat bord och satsar samma som oss. Vi vinner upp till 18.000 och vi ar alla spelares hjaltar eftersom aven dom vinner efter att ha foljt varat betande. Som mest har vi runt 26.000 pa bordet.
Sen torskar vi iofs allt igen men fan vad kul vi hade! Hojdpunkten var da jag kom pa att alla skulle saga banker eller player hogt efter att jag raknat till tre och om alla sa samma skulle vi satsa stort. "Ett, tva, tre, BANKER" sager alla och koreanen smaller ner 5.000 pa bordet. Vi vinner sa klart och stamningen ar pa topp!
I morgon ar en ny dag och da javlar anamma ska det minsann inte spelas nagra fler turspel utan da ar det poker som galler och det vore sjalva faan om vi inte far en riktigt fin plusdag!
(ska eventuellt in pa pkr och spela lite innan laggdags, vi far se vad som hander)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar