måndag 1 augusti 2011

11 timmars rent nöje! (2007 21 okt 01:53)

Ska gå å lägga mej efter att ha varit uppe i 26h. Kom precis hem efter att ha spelat kinapoker eller vad det nu heter för första gången. Jag brukar inte fastna i för några andra pokervarianter än hold 'em men jag kunde inte sluta spela!

Vi körde om 50kr per poäng (vi började med 20kr) och jag slutade marginelt plus efter 11 timmars konstant spelande. Jag är helt torsk! Min polare som är bättre än mej envisades med att det bara var ett turspel men då jag kan se att jag gör misstag så fattar jag samtidigt att det är ett skicklighetsspel (till en viss gräns iaf).

Ah just ja. Hoppas ingen uppfattade mitt svar på Superstars kommentar som att jag tror att jag gjorde 100% rätt och att min motivering är helt vattentät. Jag vet att jag gör flera tusen misstag varje vecka och jag tänker aldrig bestämma mej för att nånting är på ett visst sätt och vägra ändra mej, det som skiljer bra spelare från bättre spelare är viljan att hela tiden utvecklas och prova flera synvinklar på olika situationer.

Det som hände i den specifika handen var att jag traslade in mej i en knepig situation och i knepiga situationer finns det sällan solklara lösningar och jag skulle verkligen vilja disskutera med er och ta del av era åsikter.

go natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar