Jag väntar på en utbetalning från PurpleLounge och hade endast 600kr på fickan vilket inte räcker särskilt långt när man ska på casino. Jag lånade därför 4000kr av den ena polaren och tog plats vid ett 20/20kr bord.
Jag fick inga som helst kort men beslöt mej för att ändå försöka ha liknande starthandskrav som när jag kör på nätet. Jag lyckas bluffa till mej runt 700kr under den första handen men sen är jag fullständigt osynlig vid bordet. Jag brukar aldrig limpa preflop men idag limp/foldade jag de enda två händer som var hyfsat speldugliga under de första två timmarna typ!
Sen så plockar jag upp T9s utg och bestämmer mej för att för första gången höja preflop.
Jag höjer till 160kr och Knappen samt BigBlind synar.
Knappen är en väldigt lös och aggressiv spelare som verkligen inte är vek. BigBlind är nog den spelare som jag helst av allt spelar mot av alla jag tidigare mött på cosmopol. Han tror att han är en pokerproffessor och förklara hela tiden allt han gör och hur dåliga alla är då dom ofta spelar 100% korrekt mot honom. Anledningen till att jag gärna spelar mot honom är att allt han gör är fullständigt genomskinligt och han är tillräckligt "erfaren" för att kunna göra hyfsat stora laydowns. Idag är han dock på tilt efter att ha förlorat runt 6-7k.
En liten anekdot om denna spelare:
Handen utspelar sej för några månader sen så jag kommer inte ihåg alla detaljer. Han synar iaf en 3bet preflop med 65 i ruter och floppen kommer Jxx alla i ruter. Det är bara han och en till i handen vid det här laget.
Han väljer här att checka till preflop-aggressorn som betar ut 300kr. Då checkraisar vår spelare upp till 800kr och lägger sej sen när den andra ställer med typ 440kr extra!! "Han måste ha en högre färg, han kan inte spela nån annan hand än en högre färg så där". Det blev alldeles tyst runt bordet och han som antagligen hade QQ-AA ser överdrivet nöjd ut.
Tillbaka till dagens hand. Jag raisar alltså upp preflop med T9s från utg och får två syner.
Floppen kommer J35 med två klöver. BigBlind checkar till mej och jag betar ut 300kr i 380kr-potten. Det är en solklar continuation bet då floppen är svårträffad för de två andra.
Knappen synar och jag tror här att han floatar med vilket piss som helst då jag troligtvis kommer ge upp på turn om jag har AK, AQ, AT eller ett par på hand som är lägre än J.
BigBlind synar också och jag sätter honom på ett färgdrag, ett par i knektar eller 66-TT. Jag tror inte att han har nåt bra då han alltid börjar prata i potten om han sitter med stålet samt att han på det hela ser nöjd och självsäker ut. Det gör han inte nu.
Turn är en hjärter 8:a som ger mej ett öppet stegdrag. Jag har 1900kr kvar och potten ligger på runt 1100kr. Hade jag haft 3000kr kvar hade jag valt att checka till knappen som antagligen kommer beta ut med vilket skräp som helst och sedan checkraisa honom all in. Jag är ganska säker på att knappen kommer folda om jag betar vidare och den enda jag egentligen är osäker på är BigBlind.
Jag kommer hur som helst fram till att om jag ställer rakt av så kan inte han inte syna med ett drag genom att han förstår konceptet "potodds" samt att han är för vek att syna en sån bet med ett par i knektar med tanke på att han la färgen på floppen i handen jag tog upp ovan.
Jag går all in och knappen lägger sej efter lite betänketid. BigBlind som uppenbarligen är tiltad börjar tjata om hur mycket lättare det hade varit om knappen synat istället. Jag förstår nu att han har max AJ och naturligtvis kommer att lägga sej.
Plötsligt kör han in keramiken varpå jag säger "bra syn". Dealern lägger upp en vacker ruter dam på rivern och jag tycker lite smått synd om karln som glatt slänger upp QJ för rivrat tvåpar. Jag visar honom min stege varpå han skriker rakt ut!
Han hade tydligen läst mej som väldigt svag och de två spelarna i potten kommenterade båda över att jag såg FRUKTANSVÄRT nervös ut då jag ställde. Detta är säkert sant och jag antar att det i så fall berodde på att det var lånade pengar jag spelade för samt att jag aldrig tidigare ställt in med en överbet med ett drag på turn, det är ofta fullkomligt onödigt då en pottbet oftast har samma verkan.
Jag konstaterade ändå att mina reads var väldigt korrekta då knappen berättar att han satt med en oträffad AQ. Det enda som jag missbedömde i handen var hur allvarligt tiltad BigBlind var då jag är säker på att han lägger topparet i just den situationen 95% av gångerna.
Jag var egentligen inte så pokersugen för tillfället och la därför av kort efter att denna hand hade utspelat sej. Nu i efterhand ångrar jag bittert att jag drog ifrån ett av de mest lönsamma bord jag någonsin kommer hitta. Jag mår lite dåligt då jag tänker på vad jag skulle kunna uträtta efter att ha fått visa upp en överbetsbluff. Jag hade kunnat överbetsställa med stål och antagligen fått syn av honom med betydligt sämre händer än toppar!
Aja det blir fler gånger och nu kommer han definitivt att komma ihåg mej!
(Om du som är "BigBlind" råkar läsa det här så ber jag om ursäkt för en ful utdragning och jag berömmer dej för en brilliant syn, samt att jag bara skojade då jag skrev att jag kommer överbeta stålet i framtiden - jag kommer naturligtvis att bluffa dej varje gång!)
Skrivet av mr_suspekt den 22 okt 05:28 | Redigera
Kommentarer
Inlägget har 1 kommentar Att du såg | Anmäl |
| fruktansvärt nervös ut är en read av sig själv(säger man så?) som du kan utnyttja i framtiden. Om du kan dra dig till minnes hur du agerade när du skulle fatta de avgörande besluten. En märklig iakttagelse från BB måste väl hans slutsats om din svaghet vara. Av ditt inlägg förstår jag att du knappt spelade några händer fram till denna och då borde väl hans read av dig vara tvärtom - nämligen superTight. eller? Om han nu inte menade svaghet i handen... Men är det inte märkligt ändå att när man själv är helt eller delvist tiltad, eller andra runt bordet är det. Då förlorar de oftast händer av denna typ. Det vore väldigt intressant att se någon statistik på detta fenomen.. Knappast möjligt att hitta annat än hos sig själv, via PT, eller annat program. Men det vore hursomhelst kul att se... En fråga till sist; en annan bloggare brukar spela på CC och han säger att det oftast är tokaggressivt på NL 20. Jag får intrycket av att din vända var lugn och sansad. Vad är dina intryck annars om spelet på NL 20? | |
| Skriven av unnulv den 27 okt 11:21 | Radera | |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar