Det känns som att den där pausen var nödvändig och nu är jag tillbaka igen. Det blev typ 5 pokerfria dagar tror jag och det är väl i princip det längsta "frivilliga" uppehållet jag haft de senaste två åren.
Jag mjukstartade med att spela en 250kr turnering på den lokala pokerklubben. Fan vad trevligt det kan vara med live poker! Sån grymt bra stämning och så sjukt knasigt spel att man får plocka upp hakan från pokerbordet var-å-varannan hand. Till exempel så var 6 stycken av de totalt 8 spelarna på bordet all in preflop under den andra blindsnivån när vi körde en Pineapple turnering med 2 rebuys! Sånt spel kan omöjligt existera någon annanstans.
Den roligaste kommentaren kom från en av de absolut minst begåvade spelaren i hela Hedemora efter den här handen:
Spelaren i fråga limpar från MP och synar en 6x BB raise från small blind, blindsen är ganska höga så det är redan nu en hyfsad pott. Floppen kommer A44r. SB betar ut pott och blir synad av vår spelare som synar utan att tänka sej för så mkt.
Turn är 2c och nu ligger det två klöver på bordet. SB betar ut pott igen och nu verkar det på vår spelare som att han har ett riktigt beslut att fatta. Han sitter och steker i typ 5 minuter och lägger sej till slut.
Nu frågar SB vad han hade egentligen och vår spelare säger direkt att han hade KQ i spader. Han flippar mycket riktigt upp KQss från bordet och det blir lite tyst runt bordet. "Men varför synade du på floppen egentligen?" säger nån och får till svar: "Ah jag ville se ett kort till".
Jag vet att spelaren inte floatade för att försöka sno potten på turn så vad säger man? Expert play sir!
Sen har det även varit "efter-puben-poker" som den här gången var galnare än nånsin. Men det som händer en sådan kväll går inte ens att beskriva med ord så jag ska inte försöka heller.
Har plussat runt $800 på nätet sedan pausen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar