Vi korde HK$5/10 no limit (aven nar det var omaha) med maxinkop pa HK$500 for att fa spelet aggressivare. Vi improviserade sedan och hittade pa nya regler till allt mojligt.
Nar det var dags att bestalla pizza sa kom vi fram till att de tva spelare som vann en pott sist skulle sta for notan. Spelet blir nu annu mer aggressivt da ingen vill bjuda dom andra pa mat.
Efter att tre av dom andra vunnit varsin pott sa ar vi alltsa tre kvar som riskerar att fa betala maten. Dealern valjer omaha och big blind som ar en av dom som inte vunnit en pott an sager att han kommer att ga all in preflop for runt HK$500 for att slippa punga ut runt HK$400 for kak. Jag plockar upp AT67 med A och 6 i klover fran mittenposition. Jag limpar och knappen (som ar den tredje kandidaten att betala notan) betar $600 (60 ggr big blind). Big blind synar och jag tanker lange som fan innan jag staller da knappen har ytterligare $1000 bakom. Han synar sa klart och jag lyckas vinna med stege pa rivern och kammar alltsa hem en HK$3500-pott samtidigt som dom andra tva far bjuda pa mat! Tack sa bra!
Lite senare utspelar sej den roligaste handen jag nansin varit med om!
Jag ar dealer och valjer texas-varianten med tva kort i pannan. UTG har 87o och hojer till HK$40. Alla synar fram till mej som hojer till HK$300 da jag ser att alla har skithander. Small blind staller da plotsligt for runt HK$1000! Han har 42o!! Big blind sitter med cirka HK$4000 och forklarar for alla att han borde ga all in, han sjalv har 23 off!!!
Han ar fruktansvart nara att stalla men foldar i sista sekund. UTG med 87o gar all in for runt $4k da han som stallt endast har 4-high. UTG+1 ligger back och funderar inte lange innan han synar med T3o. Cut off har aven han runt $3-4k och staller till slut med 63o! Jag har $4k och sist att agera... vad i helvete?!?! Jag maste ju syna! Men da foreslar nan att vi endast ska spela om $500 var da det vore trakigt om gamet brots upp. Det later helt ok tycker jag. Jag har T8o och leder alltsa med T-high!
Floppen kommer 4XX och small blinds fyror far otroligt nog sta hela vagen! Hade inte fyran kommit pa floppen hade jag vunnit potten med tio hog och hade vi inte beslutat oss for att endast spela om $500 var hade jag vunnit main potten i den totala HK$11.000-potten.
Sammanfattning:
5 spelare all in preflop.
Storlek pa potten matt i big blinds: 1.100. (om vi inte hade chickat ur)
Bast hand preflop: T8 off.
Vinnare: 42 off med par i fyror.
Totalt plussade jag runt runt HK$10k vilket var 20 inkop. Galen action!
Skrivet av mr_suspekt den 13 maj 22:23 | Redigera
Kommentarer
Inlägget har 3 kommentarer Ehh, jag fattar inte riktigt... | Anmäl |
| Jag ser ibland att du spelar poker på nätet och raisar typ 2 dollar, men ibland så nämner du summor som ovan med tusentals dollar. Det stämmer liksom inte riktigt. Eller har jag missat någonting? Kul det där med korten i pannan. Fast det hade nog räckt med 1 kort i pannan och ett dolt. Så att man vet vad man gör :) /donRollo | |
| Skriven av donRollo den 14 maj 16:58 | Radera | |
HK$ = Hong kong dollars | Anmäl |
| = .77SEK. | |
| Skriven av mr_suspekt den 15 maj 03:47 | Radera | |
grym ide | Anmäl |
| med endast ett kort i pannan, ska lugnt testa det nasta gang! jag kan hur som helst rekommendera alla speltorskar att testa pa den har nya varianten av texas hold em, det blir liksom helt nya situationer och man var verkligen tvungen att tanka till innan man agerade. Det var dessutom det spelet som genererade tveklost mest action av de spelen vi korde. | |
| Skriven av mr_suspekt den 15 maj 21:19 | Radera | |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar