måndag 1 augusti 2011

faan vad stål med en egen blogg! (2007 sep 03:45)

tallyho!

orkar inte skriva nån fräsig inledning utan sätter igång med poker på en gång.

var på cosmopol igår och spelade 20/20NL vilket är högre än vad jag brukar spela då jag för tillfället grajndar på $.50/1 på nätet. men som vi alla vet så är standarden på spelarna lajv mycket lägre jämfört med spelarna på nätet så det känndes värt att spela lite högre än vanligt.

när jag kommer dit så hamnar jag på plats 40 i kön och får sitta och vänta i 2,5 timme innan jag får ta plats vid bordet. B-kändisen/pokerproffset? dilba satt och försökte se svår ut vid ett av 20/20 borden och jag hoppades nog att jag skulle hamna på hennes bord för att kunna få chansen att berätta för barnbarnen en dag att man blivit utspelad av Dilba! så blev det inte utan jag fick plats på bordet bredvid ist.

det var ett bra bord med flera spelare som verkade duktiga nog att lägga sej även fast dom träffat ett par eller hålstegedrag på floppen, vilket man inte får ta för givet på cosmopol. jag börjar med att spela väldigt tight de första rundorna och visar endast upp bra händer vid showdown. de händer jag får är till stor del självspelande och jag vinner några hyffsade potter.

den första handen som jag får vara lite kreativ i är denna:

jag sitter i mittenposition och två spelare innan mej limpar. jag har T8o och limpar även jag. Limp-VM är igång och en spelare bakom mej limpar han också. SB å BB checkar.

floppen kommer: Ad Jc 9c

jag får alltså en öppen stege och betar ut 100kr i potten som ligger på 120. här hoppas jag få ta hem potten direkt med tia hög men förväntar mej dock att nån ska ha träffat nånting som jag på senare gator kan dra ut och vinna en fin pott av.

killen bakom mej är den enda som synar och jag sätter honom på antingen ett mediokert ess (han hade antagligen höjt med ett bra ess från den positionen preflop) eller ett färgdrag. jag tror inte att han kan ha någon tvåpars-kombination då han med största sannolikhet borde höjt mej direkt på floppen med tanke på att det är en väldigt drag-vänlig flop.

turn är 6h

och jag betar nu ut 240 och han synar, här är jag säker på att han max har ett par i ess då han måste slå om om han har nånting bättre pga av alla drag. planen är nu att även beta ut hårt på en blank river då killen verkar vara kompetent nog att inte syna av hela vägen med en hand som A7.

river är Th

jag tror nu att det är en hyffsad chans att jag har bäst hand med par i tior genom att han mycket troligt kan ha synat mej med ett färgdrag. bordet visar nu alltså: Ad Jc 9c 6h Th. ett riktigt skrämselbord men det är som sagt inte särskillt sannolikt att han har nånting särskillt bra med tanke på hur han har spelat handen. att han satt en hålstege är inte troligt då han synade 240 på turn och den enda handen jag är lite rädd för är AT för ett rivrat tvåpar. jag betar ut 580 och han lägger sej nästan direkt vilket var skönt men inte oväntat.

totalt plussade jag strax över 6000 och det känns ju alltid skönt att man får plussa när man spelar lite högre än vanligt.

tjingeling!



Skrivet av mr_suspekt den 7 sep 03:45   |   Redigera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar