(lånar polarns svenskskrivliga laptop nu)
Åh fy bubblan va vidrigt. Jag och en polare bestämde oss för att käka lunch på ett nyöppnat ställe som ligger alldeles i närheten av där vi bor. Det såg rätt fräscht ut för att vara en lokal macaunesisk restaurang men efter att vi käkat i typ 20 minuter håller polarn upp sina kinapinnar med vad som först verkar vara en blandning av kött och bönor och säger: titta! Först ser jag det inte men efter att ha tittat lite närmare ser jag en drygt 5cm lång kackerlacka ligga på rygg mellan pinnarna!!!!
Jag reser mej upp, slänger en hundring på bordet och rusar ut. Väl ute på gatan kommer kväljningarna. Det sitter några och äter ur matlådor bredvid mej på trotoaren så jag gör mitt bästa för att hålla maginnehållet nere.
Sen när allt är över kan jag dock inte låta bli att tycka synd om ägarna för restaurangen som får vara med om det här under deras första öppna dag, mardrömsstart. Hade det varit på ett flott ställe hade jag krävt ersättning och hotat med anmälning men inte fan tänker jag göra livet surt för några arbetarklasskineser inte, det är verkligen det sista jag skulle göra.
Kackerlacka... i maten... tack så bra!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar