måndag 1 augusti 2011

Gul pa purple! (insag precis hur dumt det dar lat) (2008 19 apr 08:09)

VARNING! om du inte vill hora mej klaga sa las inte vidare.

Torskade mina sista $550 pa $.5/1.

Jag tiltade bara i den sista handen annars var det bara utdragningar och coolers som jag torskade pa.

Jag har svart att se nan mening i sa varst mkt just nu. Jag vet inte vart jag ska ta vagen? Jag vet inte vad jag ska gora? Jag har forlorat mkt pengar pa kort tid, mina forhoppningar om att jag funnit ett spel som passade mej perfekt (HU) har gatt i kras. Min mobil funkar inte sa jag kan inte ringa nan. Polarna akte till beijing for nagra dagar sen och jag har inga filmer kvar att kolla pa.

ALLT JAG HAR AR EN BLOGG ATT VANDA MEJ TILL! HUR PATETISKT AR DET?!

Tur att jag inte har nan alkohol hemma.. tankte jag saga nar jag kom pa att polarna lamnat en flaska vodka o tre bars i kylen, tva meter framfor mej... allt ar som upplagt for ett aterfall... hur stark som manniska maste man vara... hur manga frestelser maste man sta emot... Snuset haller pa att ta slut har i macau samtidigt som jag haller pa att sluta roka. Bitarna borjar falla pa plats nu, jag borjar fa seriosa konspirationsteorier i huvudet. Allt ar som upplagt for att jag ska fa ett nervsammanbrott. Men vem star bakom?

Det ar inte heller konstigt att det borjar ga skitbra for min polare pa pokern. Det ar bara for att jag ska kunna jamfora mej med honom nu nar jag haller pa att torska allt och ma annu samre.

Let's fuck it all and get pissed! sager en rost i huvudet. Vad spelar det for roll?

Jo, det ska jag tala om for mej. Det kommer inte att losa nanting! Du kommer vakna upp imorgon och ma 50 ggr samre an vad du hade gjort om du hallit dej nykter. Som det ser ut nu sa har du iaf din nykterhet att vara glad och stolt over.

Men vad ar det egentligen for livsprestation, att bara halla sej borta fran nanting? Jag vill ju kunna kanna att jag ar bra pa nanting.

Jag ska inte dricka, i alla fall inte idag. Det ska jag lova mej sjalv.

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, ge mig mod att förändra det jag kan och ge mig förstånd att inse skillnaden". Tack for det citatet!

Skrivet av mr_suspekt den 19 apr 08:09   |   Redigera

Kommentarer

Inlägget har 2 kommentarer

Hoppas för fan...

Anmäl
...att flaskan och ölen är tömda för längesen och på rätt ställe, i avloppet!! Har haft frivecka nu (bloggarna läser jag på jobbet) och missat dina inlägg. Förstår inte varför folk inte kommenterar och visar mer uppskattning för din blogg, den är fantastiskt bra ur en pokerteknisk / pedagogisk synvinkel! Har själv rasat ihop fullständigt pokermässigt för tillfället med ett gulat konto och röd (gul..?) varningsflagg på ett annat. Detta mycket beroende på omständigheter utanför borden. Ditt fall verkar ju på sätt och vis vara det omvända men vi håller och tror på dig! Visst, det är en pokerblogg du skriver men använd de redskap som behövs när det känns jobbigt! Jag vet att många bryr sig runt omkring en som man aldrig ser och jag är övertygad om att det inte är nån skillnad här på Expressen. Angående pokern så upplever du ju det mest klassiska scenariot för en seriös pokerspelare just nu; spelet är det inget fel på men variansen har kommit dundrande för att driva in sin andel av dina vinster. Jag vet att du är medveten om att 10-20 inköp är på tok för lågt för att kunna betala variansen i HU-spel. Tycker din spelstil verkar ypperlig för just HU och det finns nog mycket pengar för ditt spel här men 'acceptera det du inte kan förändra' (citatet lånat med största respekt) och se till att ha en rejäl slant över när pokerspelarnas virtuella hallick kommer flåsande... :) Lycka till med allt nu och in med en ny blogg där du berättar hur du kastade spriten åt helvete och börjat grinda ihop en ny rulle på $0.5-1 SHNL (6max)!
Skriven av Hayden_Zeke den 21 apr 04:02   |   Radera

Om du hade..

Anmäl
... varit en brud hade jag fragat chans pa dej. Du forstar inte hur mkt dina kommentarer betyder. Jag beklagar samtidigt dina pokerresultat och hoppas innerligt att det kommer borja ga battre for dej innom en snar framtid. Vad jag forstar sa ar aven du valdigt serios med pokern och du siktade val pa NL$400 innan arets slut? Som pokerspelare maste man nog ha ett ganska stort sjalvfortroende och vaga tro pa sej sjalv. Jag kan bara tala for mej sjalv men mitt sjalvfortroende ror sej iaf relativt parallelt med antalet $ pa pokerkontot. Jag har dessutom en valdigt skev forstaelse av pengars varde sa resultatet blir att det mest bara ar ens sjalvfortroende som valdtas nar det gar daligt. Dina kommentarer ar som sagt varda valdigt mkt for mej. Dom har verkligen gett mej battre sjalvfortroende och motivation att utvecklas och fortsatta kampa. Hehe, som du namde ar inte min blogg den mest kommenterade har pa expressen.se precis, men det ar fan inte kvantiteten som raknas. Tack aterigen for en fruktansvart fin kommentar!!! p.s. alkoholen star orord i kylen.
Skriven av mr_suspekt den 21 apr 12:47   |   Radera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar