tisdag 2 augusti 2011

Gult är fult (2009 12 apr 03:55)

Gjorde en rätt stor bluff igår som jag har funderat lite på tillofrån.

Jag hade i ett försök att hålla ner förlusterna loggat in på en sajt där jag endast hade $180 att tilta bort. Jag spelade lite nl50 och sen nl100. Jag vann upp till $300 och satte in dom slantarna på ett nl400 bord.

Typ 15e handen på bordet utspelar sej det här. History med motståndaren: Jag synar hans raise när jag sitter på stora mörken. Floppen kommer typ 23J och han lägger sej då jag check/raisat hans svaga continuation bet. Han verkade ha som standard att endast höja till $10 preflop vilket endast är 2,5ggr big blind. C-beten jag check/raisade var till $10 i $22-potten.

Min image är nog rätt tight och solid om man räknar bort check/raisen och jag har endast visat upp stål vid showdown.

Handen:

Jag sitter på stora mörken med Q7 i ruter och synar hans $10 höjning från mittenpos.

Floppen kommer AJTr och han c-betar $12 efter att jag checkat till honom. Jag vet inte varför men det känndes svagt.

Jag började handen med typ $420 och han täcker.

Jag tänker att jag ska straffa honom för att han höjer mindre än standard preflop genom att sätta lite press på honom. Jag tänker att det blir jobbigt för honom att stacka av på den här floppen om han inte har ett set lr KQ för stegen när potten var så liten preflop. Hans $12 han betar på floppen vittnar om att han inte har floppat ett monster då jag får för mej att han skulle beta lite hårdare då.

Jag check/raisar honom därför till $36 och han synar.

Turn är en 5a. Jag betar typ $70 vilket är ungefär 2/3pott och han synar. Jag tänker att han rätt ofta kan slå om här om han har ett monster och när han synar känns det som att AQ eller AK är hans mest troliga händer. Dessa händer lägger han nog mest troligt på rivern tänker jag.

Rivern är en till 5a och jag ställer för lite mer än pott. Han synar och visar upp KQ och rullen är gulad... En hel dags slit borta på 10sekunder :)

Tänkte att jag skulle komma med en analys av min fold equity genom handen men jag är för trött nu. Får ta det imorgon lr senare.

go natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar