Ah men vad fan ska man göra då? Jag sätter mej ned vid pokerbordet efter att precis ha betalat in drygt 200kr i turneringsavgift. Då får jag reda på att en duktig spelare som jag trodde skulle vara med i turneringen istället ska hem till en annan polare och spela omaha cash game. Då känns det plötsligt väldigt väldigt segt att sitta och folda sej fram till en eventuell prisplacering som max kommer att ge drygt 900kr i vinst då jag vet att det kommer bli bra mycket bättre action hos kompisen istället.
Jag är därför med i varenda pott och slaskar/bluffar bort halva startstacken och börjar gå all in mörkt preflop med den sista halvan. Precis som jag lovat mej själv att inte göra. Idag känns faktiskt som ett giltigt undantag och jag ångrar mej därför inte.
Jag åker som väntat ut först av alla efter typ 15 minuter och beger mej hemåt polaren. Då slår det mej plötsligt att jag är en dunderfisk på omaha och båda mina kompisar är väldigt duktiga och erfarna men jag har alltid varit svag för utmaningar och tänker att jag ändå måste lära mej den här pokervarianten förr eller senare.
Det blir 5/10kr pot limit och mycket riktigt så torskar jag ett buy in à 1.000kr på första handen då jag träffat tvåpar på turn. Men va fan jag vägrar låta mej tuktas!
Hur som helst kammar jag till mej och slutar på +850kr vilket känns som en bra prestation då i alla fall den ena motståndaren har spelat omaha i drygt 12år samt brukar spela $5/10 pot limit omaha på nätet. En hand var lite var lite kul då jag synade med QJ98 på 44Q7A(rainbow)-bordet efter att ha blivit check raisad på turn och blivit ställd inför en pottbet på rivern. Det var tydligen en "jävla fisksyn" men det var bara så uppenbart att han inte hade något då han checkar både flopp och turn då jag höjt från knappen preflop samt även jag checkat på floppen. Hans argument var i alla fall att han har fyra kort på hand och kan bluffa med sämre händer än vad jag synade med. Jag kunde dock inte se vilken som slog mej som han kunde bluffa med på den brädan så jag log bara och sa att jag skulle bättra mej.
För övrigt så spelade jag och han som jag körde $2/4 ihop med igår även ett litet grindpass i morse och knyckte tillbaka $540 av de $750 vi torskat dagen innan så det blev en hyfsad dag idag trots slaskeriet i pokerlokalen samt omaha partiet som jag egentligen (om jag tycker om pengar) inte borde ha deltagit i.
Nu ska jag käka och tvivlar starkt på att det kommer bli nån nätgrind i natt då jag känner mej mosig i huvudet efter att ha överansträngt mina stackars hjärnceller med att hålla reda på fyra kort på hand istället för två.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar