måndag 1 augusti 2011

Lillplusset iaf. (2008 4 jun 04:25)

Morkarna var 75kr/150kr med maxinkop pa 40.000kr. Jag borjade med att kopa in mej for 25.000 och vann upp till runt 30.000 da jag plockar upp 46 i spader pa knappen. Det limpas preflop och jag synar jag med och far se floppen: 35Qr. En betar ut runt 700 och jag synar. Da check/raisar han som ar fisken vid bordet till typ 1.500kr. Vi ar tre stycken som far se turn som ar en vacker 7:a! Notstegen, tack sa bra.

Fisken leder ut for 2.000 och han innan mej lagger. Jag slar om till 9.000 och han blixtsynar. Turn ar en 10:a som ar ett av de blankaste riverkorten jag hade kunnat hoppas pa. Han checkar och jag staller och blir synad av KQ! Topparet. Och sa gick det till nar jag vann min storsta pott nansin! 62.000 riksdaler.

Jag ar valdigt nojd med hur jag spelar men tappar anda en del. Gor nagra stora laydowns bla med KK pa 277 bradan da jag sen fick se att jag hade blivit bluffad. Jag angrar anda inte den laggningen. Jag la aven en tio-hog farg mot fisken som polarn trodde var en bra laggning men som anda sved att behova folda.

Totalt plus runt 18.000 for dagen och da polarn antligen fick ha en bra dag kan jag verkligen inte klaga over dagsfortjansten!

Det sjuka var att handen efter jag hade 46 i spader plockar jag upp 46 i spader igen och floppen kommer J35r. Jag far se turn 8 relativt billigt men ar dock tvungen att lagga innan rivern som ar en 2:a! Hade jag varit med och sett rivern hade jag vunnit en pott pa runt 120.000kr! Hehe. Iofs sa var det polarn som vann den potten sa pengarna stannar innom familjen om man sager sa:)

Det ar laskigt att spela sa har hogt. Jag gjorde standardspelet att squeesa med AK fran big blind och c-beta halvpott pa Q55 bradan. Far syn och inser att detta spel kostat 10 lax!

Det var en sjuk kansla imorse nar jag knolade ner 50 st tusenlappar i fickan "shit det har ar mkt pengar... fan det ar bara ett inkop" tankte jag for mej sjalv.

hajstejks baby!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar