måndag 1 augusti 2011

mer sug (2008 2 sep 02:59)

Tankte inte spela nagon poker alls idag da jag kannde pa mej att jag skulle forlora om jag spelade men jag akte i vilket fall ivag en svang - och spelade - och forlorade.

Jag tyckte jag spelade ratt bra om an thin. Jag korde en tregatorsbluff med 88 pa KsQs9J5s men blev ner synad av AK. Motstandaren verkade vara bra sa jag betade bara strax over halvpot alla gatorna for att han inte skulle kunna polarisera min range till stege/farg eller ingenting. Innan han hit n runnade mej sa han att han var tvungen att sova for att han skulle spela APPT imorgon. Hade jag vetat att han var en turneringsspelare hade jag nog inte forsokt bluffa bort honom fran toppar...

Sen blev jag slowrollad av en finsk polare i en 20.000kr pott da han drog ut pa rivern med halstege plus fargdrag. Han bad senare om ursakt och aven om jag tog illa upp sa forstar jag att han inte menade att vara taskig.

Sen synade jag aven hans squeese checkraise med J4 pa AKQ floppen da jag antog att hans range var JT eller en bluff da han hade 3betat alla tvapars kombos preflop samt att jag antog att han inte checkraisade ett par i ess. Han hade A7 och vi checkade sen ner till rivern. Han skrattade at mej som synat floppen med J-high samt gutshot och forstod inte mitt resonemang (han ar en turneringspelare samt FULL RING cashgames spelare om det forklarar nat...). I taxin hem sa sa han att han hade angrat sej direkt efter att han hade checkraisat och insag att det var ett misstag vilket innebar att min read egentligen var helt ratt om hans range.

Sen torskade jag en hel del andra potter ocksa dar jag spelade lite high variance och om man gor det sa kan man val egentligen inte klaga nar man forlorar?

Nu ska jag ata mer chocklad och se pa deucescracked.com videos.

pisset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar